نورپردازی در منزل و ایجاد جلوه های زیبای بصری

جلوه های زیبا در منزل با نورپردازی

در پست قبلی درمورد اینکه چطور میتوانیم منزل خود را زیباتر و جذاب تر کنیم صحبت کردیم و تا نورپردازی جلو رفتیم حالا نوبت به نحوه نورپردازی و انواع نورپردازی های درونی و بیرونی منزل میرسیم.

فضایی که دراختیار داریم به چند دسته اداری، تجاری، مسکونی، ویلایی و پارکی یا فضای سبز تقسیم میشه. فضای سبز به چه شکلی طراحی شده باشه و اینکه آبنما و جوی آب و تخته سنگ و کوه و … درکنارش باشه یا نباشه میتونه توی طراحی نورپردازی تفاوت زیادی ایجاد کنه و وجود یا عدم وجود بعضی از این موارد، میتونه تاثیر بسیاری در جلوه های بصیری نورپردازی ایجاد کنه. در این پست به نورپردازی منزل میپردازیم.

نورپردازی منزل، شامل نورپردازی درب و دیوارهای خارج از منزل، درب و دیوارهای درون منزل، دیوارهای طبقات از کف زمین تا لبه پشت بام، نورپردازی لابی، نورپردازی پارکینگ، نورپردازی راهروها و نورپردازی درون منزل که اون هم شامل دیوارها، سقف، کف و سرویس بهداشتی و حمام و همچنین تراس و بالکن میباشد.بنابراین تک تک موارد را باهم بررسی میکنیم.

نورپردازی درب و دیوارهای خارج از منزل:

چیزی که هر رهگذری که درحال عبور از کنار منزل میباشد به صورت ناخودآگاه متوجه آنها میشود درب و دیوارها میباشد.به طور ناخودآگاه، هرکسی که درحال عبور باشد حتی از فقط به جلو نگاه میکند یا سرشو پایین انداخته و داره زمینو نگاه میکنه، از کناره های چشم، چه بخواد و چه نخواد، نور و رنگی که به دیوارها و درب زده شده رو میبینه.

شاید توجه نکنه بهش ولی ضمیر ناخودآگاه داره بهش توجه میکنه و حس خوشآیند ویا ناخوشآیند را به رهگذر انتقال میده برای همینه که بعضی جاها که رد میشیم میگیم چقدر نسبت به اینجا حس خوبی یا بدی داریم درحالی که قبلش اونجا اتفاق خاصی برامون نیافتاده باشد.

بنابراین، نورپردازی قسمت بیرونی میتونه خیلی مهم باشه هرچند بنظز پیش پا افتاده بیاد. توی یک کوچه که توش پراز ساختمان های جورواجوره، قطعا اون منزلی بیشتر توجه شمارو به خودش جلب میکنه که دیوارهای تمیز و خوش رنگی داره ولی درشب که رنگ ها قابل مشاهده نیستن توی تاریکی، این نورپردازیه که میتونه جلوه بسیار زیبایی خلق کنه.

نورپردازی نمای ساختمان

بنابراین نورپردازی در زیبایی ساختمان خیلی خیلی مهمتر از اون چیزیه که به نظر میرسه.

نورپردازی درونی منزل:

درون منزل هم که خصوصی تره و فقط خودمون اونهارو میبینیم نه رهگذرهایی که از کوچه و خیابون عبور میکنن پس میتونیم اونو به سلیقه شخصی خودمون نورپردازی کنیم.یکی از قسمتهایی که توی نورپردازی خیلی جلوه زیبایی به منزل ما میده، استفاده از چراغ های دیواری بسیار زیبا و جذاب میباشد.

چراغ های دیواری

چراغ های دیواری انواع زیادی داره که به صورت چوبی طراحی و تولید شده و صنایع چوب تاقوک هم یکی از شرکتهای فعال و خلاق در این زمینه هاست. یکی از اقدامات خوب این شرکت اینه که مطابق با سلیقه مشتری کار میکنن. مثلا شما یکی از طرح های چراغ دیواری را میپسندی و از تاقوک میخواهید که به ابعاد مدنظر شما اونو درستش کنن و اونها با بهتری متریال و کیفیت در اختیارتون میذارن.

چراغ های دیواری چوبی

مصرف برق این چراغ دیواری چوبی بسیار پایین میباشد و اصلا نگرانی از بایت مصرف انرژی وجود نداره. چراغ های دیواری چوبی تنوع زیادی دارد که میتونید وارد سایت شرکت بشین و نمونه های ساخته شده را ملاحظه بفرمایید.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *