جنس مو و انواع آن ؛ جنس موی شما چیست؟

انواع جنس مو را از نمایی دیگر بشناسید

بسیاری از مردم فکر می کنند که تشخیص”بافت مو” به سادگی لمس کردن موها است. شاید مو احساس خشکی و یا چربی داشته باشد – یا شاید احساس خوبی داشته باشید از اینکه تمام روز دست تان را در موها فرو می کنید اما واقعیت این است که “خشکی”، یا “چربی”، به لحاظ فنی بافت موی شما نیست، بلکه وضعیت موها را توصیف می کند. بافت و نوع مو چیزی است که با آن به دنیا می آیید.

سه بافت مو مختلف و چهار نوع مختلف مو وجود دارد. هر نوع مو می تواند به سه نوع فرعی تقسیم شود:آ، ب یا ث. زمانی که انواع مختلف مو و بافت های مو را درک می کنید علاوه بر این ، زمانی که از نوع موی خود آگاهی دارید، یاد خواهید گرفت که چطور مراقبت بهتری برای موهای خود انجام دهید.

بافت مو چیست؟

بافت مو محیط مو را توصیف می کند. سه نوع بافت مو متفاوت ( نازک ، متوسط و ضخیم )وجود دارد. هر نوع بافت مو دارای ویژگی های خاص خود است که آن را از بافت های دیگر مو جدا می کند و بر مراقبت یا درمان آن تاثیر می گذارد.

انواع جنس مو

چنانچه در بخش سلامت سحر بانو گفته ایم موهای نازک بافت شکننده ای دارند در این مورد موی فرد نازک است و تنها دو لایه مو، پوست و کوتیکول دارد اگر این نوع مو را دارید، ممکن است سخت باشد که موهایتان را خوب نگاه دارید، یا ممکن است به راحتی چرب شود و همانطور که احتمالا می دانید، محصولات دیگر بافت مو را آسیب می زند و باعث می شود به راحتی بشکند.

موی متوسط چیزی است که بیشتر مردم دارند و ضخیم تر از موهای نازک است این موها مانند موهای نازک همان دو لایه را دارند که موهای نازک دارند، اما ممکن است لایه سوم هم داشته باشند افرادی که موهای متوسط دارند می تواند موهای خود را بهتر نگه دارند زیرا ضخیم تر به نظر می رسد و در برابر شکستن مقاومت بیشتری دارد.

موی ضخیم یا خشن سه لایه دارد؛ پوسته، کوتیکول و مغزینه . موهای ضخیم شکل پرتری به سر می دهند و می تواند یک مدل مو را خوب نگه دارد. اگر بافت موی ضخیم داشته باشید، موهای شما نسبت به گرما، رنگ مو و شکستگی مو نسبت به موهای نازک یا متوسط تحمل بیشتری دارد. اما این به این معنی است که موی شما زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد و می تواند در آب و هوای مرطوب مجعد شود.

اگر به نمودار بافت مویی نگاه کنید، تجسم کردن انواع مختلف بافت های مو آسان تر است. با یک نمودار بافت مو، می توانید به راحتی ببینید که چگونه این نوع مو با نوع مو متوسط یا نوع موی ضخیم مقایسه می شود. متاسفانه، سازندگان نمودار بافت مو ممکن است خودشان تفاوت بین بافت مو و نوع مو را ندانند به همین منظور بهتر است انواع مختلف مو را مطالعه کنید.

آشنایی با جنس موها

انواع جنس مو کدامند؟

نوع مو به سادگی این است که شما موهای صاف و یا مجعد دارید. اما درک انواع مختلف مو آسان نیست به این دلیل که شاخه های مختلف مو در انواع مختلف مو وجود دارند.

موهای نوع 1: موهای صاف اغلب موهای نازکی هستند که به راحتی می تواند چرب و براق شود چون عدم وجود پیچ وتاب در مو به این معنی است که روغن از پوست سر در این موها نسبت به موهای مجعد به سمت پایین حرکت می کند نوع 1 مو بسیار صاف و نازک است.

اغلب این موها را افراد ساکن کشورهای آسیایی دارند نوع 1 ب ضخیم تر و خیلی صاف است، اما دارای بافت متوسط است، بنابراین حجم بیشتری دارد. مو نوع 1 ث بسیار ضخیم و زبر بوده اما صاف و براق است تا بتواند دوام بیاورد.

موهای نوع 2 به طور طبیعی موج دار و فر خورده بیشتر از بعضی از انواع مو هستند این لایه معمولا ضخیم تر از اولین دسته بندی است نوع 2 یک مو موج دار است و می تواند نازک و یا کمی خشن ترباشد این معمولا امواج s شکل دارد و به راحتی حالت می گیرد موهای نوع 2 ب مجعد و ضخیم است. موهای نوع 2 ث مجعد، ضخیم و زبر است می تواند خیلی مجعد و سخت باشد.

ساختار مو

موهای نوع 3 قطعا مجعد است این نوع مجعد زمانی که مو خیس است صاف و سپس به سمت مجعد شدن می رود و خشک می شود آراستن آن آسان است و حلقه های فرفری دارد. نوع 3 آ یک مو براق و ضخیم با حلقه های مشخص است همچنین می تواند مجعد شود. همچنین نوع 3 ب می تواند ترکیبی از بافت مو و فرهای ریزتری داشته باشد.

موهای نوع 4 موهای فرفری و وزوزی هستند واغلب بسیار خشن اند، اما در واقعیت، آن هم حساس بوده و به راحتی آسیب می بیند اگر مو نوع 4 سالم باشد، باید کمی براق و الاستیسیته داشته باشد مو نوع 4 یک مو نرم و سفت است .

مو نوع 4 ب نیز نرم و شکننده است، که با موهای سفتی بیشتر و وزوزی کم تر تعریف شده است.مو نوع 4 ث فرهای ریزی دارد که ممکن است حتی به نظر نرسد که مجعد باشد.

بافت مو:

نازک: این بافت نازک مو دارای درخشندگی پایینی است وقتی موها کشیده می شود این بافت مو باید فرفری کمتری داشته باشد و به راحتی خیس شود. اگر چه این بافت مو به راحتی خیس می شود، اما خیلی زود خشک می شود.

زبر و خشن: این بافت مو درخشش و زرق و برق کمی دارد وقتی که بافت موی زبرمرطوب است، آب از روی تار مو جدا یا بازتاب خواهد شد. این بافت مو برای اینکه به طور کامل مرطوب شود، سخت تر است.

موهای فر و وز

نرم و پفی: بافت موی پنبه ای زرق و برق پایینی دارد، درخشش زمانی که مو کشیده می شود و معمولا بسیار مجعد است. بافت پنبه ای آب را خیلی سریع جذب می کند؛ با این حال، کاملا خیس نمی شود.

موی اسفنجی :بافت اسفنجی مو آب را جذب می کند مانند (اسفنج) و زرق وبرق دارد.

ابریشمی :بافت ابریشمی درخشندگی بسیار بالایی دارد. موهای ابریشمی به راحتی خیس می شوند.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *