آموزش دوخت 2 مدل دستگیره آشپزخانه عروس

آموزش تصویری دوخت دستگیره آشپزخانه

دستگیره یکی از ضروری ترین وسایل برای آشپزخانه است که اغلب ما از دستگیره ها برای ظروف داغ استفاده می کنیم . نیاز نیست همیشه از دستگیره های آماده استفاده کنید بلکه می توانید خودتان ، دستگیره های زیبایی را با پارچه های اضافی بدوزید و اینگونه به زیبایی آشپزخانه خود بیافزایید ، برای این کار کافیست با این بخش از دنیای مد سحر بانو همراه شوید.

با پارچه لی دستگیره بدوزید

وسایل مورد نیاز :

  • پارچه لی در دو رنگ
  • قیچی
  • نخ
  • تور برای حاشیه دستگیره
لوازم دستگیره لی

مراحل دوخت دستگیره :

1. برای دوخت این نوع دستگیره به دو رنگ پارچه لی نیاز دارید ، می توانید از لباس های لی خود که دیگر به آنها نیازی ندارید استفاده کنید .

2. ابتدا برش های یک اندازه و طولی به پارچه های لی می زنیم . برای این کار ابتدا با چرخ خیاطی دور برش را دوخته و سپس پارچه لی را برش های یک اندازه می زنیم.

3. اکنون برش های یک اندازه در دو رنگ داریم . شروع به بافتن یکی در میان این برش ها می کنیم .

4. پس از اتمام کار بافت ، نوبت به دوخت حاشیه برای این نوع دستگیره می رسد .

5. برای دوخت حاشیه ، می توانیم از تورهای آماده استفاده نماییم و این تور را به حاشیه دستگیره بدوزیم .

دستگیره لی

دوخت دستگیره مربعی

ﻭﺳﺎﻳﻞ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ برای دستگیره مربعی

  •  پارچه
  •  لایه حریر
  •  پشم شیشه
  •  آستری
  •  تور نواری

مراحل ﺩﻭﺧﺖ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻩ

برای دوخت این مدل دستگیره که در دنیای مد نمناک مشاهده می کنید می توانیم از ترکیب دو پارچه با رنگ متفاوت استفاده کنیم تا دستگیره ما زیبا تر شود.

یک الگوی مربعی شکل تهیه می کنیم و یک لایه حریر، پشم شیشه و آستری را از الگویی که داریم، برش میزنیم.

دوخت دستگیره

الگو را از قطر آن برش می زنیم تا دو مثلث به وجود آید . مثلث را روی پارچه ها می گذاریم و از قسمتی که الگوی مربعی شکل رو از قسمت قطرش برش زدیم، حدود 1 سانت اضافه تر برش می زنیم . این کار به این علت است که پس از وصل دو تکه پارچه مربع حاصله کوچک نشود.

اکنون دو مثلث از پارچه های گوناگون داریم . باید این دو پارچه مثلثی را به هم بدوزیم . برای دوخت ابتدا تور را بین دو پارچه قرار می دهیم . دقت کنید راسته ی پارچه ها باید رو به هم باشد سپس کار دوخت را آغاز می کنیم.

پس از دوخت، پارچه رو باز میکنیم. پارچه به شکل مربع در آمده ، روی درز را اتو میکنیم و تور را هم به هر سمتی که دوست داریم باشیم با اتو صاف میکنیم.

برای محکم تر شدن کار خود یک لایه حریر به پشت کار میچسبانیم. برای چسباندن لایه حریر قسمت زبر لایه حریر را روی پارچه می گذاریم و با اتو لایه حریر رو به پارچه میچسبا نیم.

پارچه را روی پشم شیشه می گذاریم و با چرخ روی آن را به طریقه دلخواه خود می دوزیم.

دور دستگیره را نوار می دوزیم.

دوخت دستگیره

طریقه دوخت بند برای آویزان کردن دستگیره اینگونه است که یک نوار مستطیلی برش میزنیم و برای ریش نشدن سر پارچه دو سر آن را تا می زنیم . بعد از تا کردن دو سر رو روی هم قرار می دهیم و روی آن را می دوزیم.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *