قوانین استفاده از جواهرات که همه نمیدانند

استفاده از جواهرات به روش حرفه ای ها

زیورآلات در اشکال و کیفیت های متفاوتی وجود دارند و در اندازه ، طراحی و رنگ های مختلفی طراحی می شوند . یک زیورآلات و یا تکه ای طلا می تواند ظاهر یک لباس ساره را به یک لباس ویژه تغییر دهد.

هر نوع زیورآلاتی می تواند مرکز توجه در پوشش شما را تغییر دهد . زیورآلات همیشه نوعی وسیله تزئینی و جانبی هستند که اگر درست استفاده نشوند ظاهر ما را به هم می ریزند.

روش صحیح استفاده از جواهرات

یه تکه طلا نه بیشتر

یک تکه طلای برجسته برای زینت دادن به ظاهر کافی است و نیازی به غرق شدن در انواع و اقسام زیورآلات نیست . در هر مراسم از یک تکه زینتی استفاده کنید . اما اگر به استفاده از طلاهای متفاوت علاقه دارید بهتر است مثلا انگشتر و ساعت بزرگ و براق را باهم استفاده نکنید.

انتخاب های شما باید هماهنگی داشته باشند .همیشه از یک جنس فلز استفاده کنید و از این نوع زیورآلات با لباس تکه دوزی یا طرح های چند رنگ استفاده نکنید.

هنر استفاده از گوشواره

نخستین چیزی که مورد توجه دیگران قرار می گیرد ،گوشواره های براق و برجسته و زیبا هستند. برای انتخاب گوشواره ها باید با شکل صورت هماهنگی داشته باشد . یعنی گوشواره ای را انتخاب کنید که با خصوصیات چهره شما متناسب باشد همچنین به رگ ،فرم و طول گوشواره ها دقت کنید.

همانطور که در دنیای مد سحر بانو گفته ایم اگر موهای شما رنگ براقی دارد و زیاد بلند نیست از گوشواره های سنگ دار استفاده کنید . موضوع مهم ایجاد تعادل و توازن است.

مثلا افرادی که موهای فر و مجعدی دارند باید از گوشواره های بزرگ استفاده کنند . قرار دادن مو در پشت گوش بهترین روش برای دیده شدن گوشواره ها است . علاوه بر این ها آرایش صورت باید با گوشواره هماهنگی داشته باشد.

گوشواره

گردنبند

برای استفاده از گردنبند باید به مدل و اندازه یقه توجه کرد . یقه های باز، دکلته و هفت برای پوشیدن گردنبند و بهتر دیده شدن آن مناسب تر می باشند .اگر یقه لباس به گونه ای است که پشت گردن حلقه شده است و درست شبیه یک گردنبند است، استفاده از گردنبند ، زیاد جالب نمی شود.

گردنبند های مرواریدی

گردنبند ها و دستبند های ساخته شده از مروارید گزینه بسیار مناسبی هستند زیرا تاثیر خوبی در استایل شما دارند . برای استفاده از این گردنبند ها میتوانید یک گردنبند مروارید با مهره های ریز به همراه یک گردنبند تک مهره انتخاب کنید.

گردنبند و دستبند چند ردیفه

یک از نکات مهم برای استفاده کردن جواهرات به صورت چند ردیفه این است که هنگام استفاده از دستبند به صورت چند ردیفه باید یک گردنبند ساده انتخاب کنید و بالعکس.

ترکیب کردن چند گردنبند با هم

برای ترکیب چند گردنبند باهم باید ، طول هر کدام از آنها را در نظر بگیرید . می توان از چوکر برای اولین گردنبند استفاده کرد زیرا طول کمتری دارد و برای گردنبندهای بعدی ، کم کم طول آنها را اضافه کنید . سادگی طرح لباس باعث می شود که گردنبند ها بیشتر جلب توجه کنند.

ترکیب کردن چند دستبند با هم

نکته مهم برای استفاده از ترکیب چند دستبند این است که باید برای یک دست از چند دستنبد استفاده شود و برای دست دیگر دستبندی ساده انتخاب شود .اغلب دستبندهایی که استفاده می کنید دارای اشکال و ضخامتهای متفاوتی هستند ، در میان آنها از دستبند های بافت طلا و یا دستبند هایی که از یک سبک هستند استفاده کنید.

حلقه هایی بپوشید که دست شما را زیباتر کند

حلقه و انگشتر ها عالی ترین اکسسوری ها هستند ، برای بلندتر نشان دادن انگشت خود از حلقه های باریک استفاده کنید و در صورت داشتن انگشتانی باریک ، حلقه های پهن انتخاب کنید.

البته باید توجه داشت که دست چپ مخصوص جواهرات ازدواج، حلقه ی نامزدی و نشان های خانوادگی است و از دست راست می توان بیشتر برای سرگرمی و حلقه های مختلف استفاده کرد.

استفاده از انگشتر

تعداد مناسب انگشتر

اگر علاقه به استفاده از چند انگشتر دارید باید تعادل را رعایت کنید یعنی بیش از 3 انگشتر را در یک دست استفاده نکنید . همچنین از پوشش کامل یک انگشت توسط انواع انگشترها اجتناب کنید اگر 3 انگشتر را برای یک دست انتخاب کرده اید بهتر است از ترکیب مثلثی فرضی استفاده کنید که هر انگشتر در یک راس آن قرار بگیرد.

انتخاب جواهرات بر اساس شکل و ظاهر بدن

جواهرات، متناسب با قد، شکل بدن و اندازه ی لباس پوشیده شده متفاوت است و دارای انواع مختلفی می باشد.

  1. اگر بدن شما سایز کوچکی دارد طلا و جواهرات نازک و ظریف بسیار مناسب تر است و در مقابل جواهرات ظریف برای فردی با شکل و سایز بزرگ مناسب نمی باشد.
  2. اگر شکل بدن شما بزرگ است می توانید از جواهرات شلوغ تر و بزرگتری استفاده کنید.
  3. اگر قد شما 165 سانتی متر یا کوتاهتر است از گردنبند هایی استفاده کنید که زیر یا روی استخوان ترقوه قرار می گیرند.
  4. اگر قد بلند و یا چهارشانه هستید، گردنبند های بلند، انتخاب مناسب و معمول تری است.
  5. به خاطر داشته باشید که گردنبند هایی با طول کمتر ، احتمالا جلوه ای نخواهند داشت.
  6. هر چقدر اندازه ی گردن کوتاه تر باشد، باید گردنبند باریکتری انتخاب شود . مثلا اگر فردی گردن کوتاهی دارد نباید از گردنبند های قلاده شکل استفاده کند.

ست کردن زیور الات با رنگ پوست بدن

یکی از مهمترین موارد برای زیبایی ظاهر و استایل ، ست بودن رنگی لباس ها و زیورآلات شما با پوست بدن است .که علاوه بر ست شدن زیورآلات با لباس ، شاهد تاثیر بسیار بالایی در بهبود نمایش فرم و زیبایی اندام خود خواهید بود.

یکی از محبوبترین رنگهایی که در زیورآلات استفاده می شود رنگ نقره ای می باشد اما اگر موهای شما به رنگ تیره است و رنگ پوست شما مات می باشد بهتر است از رنگ طلایی استفاده نمائید.

انتخاب جواهرات

ست کردن جواهرات با لباس مورد نظر

  1. اگر لباس شما با جواهر تزئین شده باشد نباید از گردنبند استفاده کنید و فقط به پوشیدن گوشواره اکتفا نمائید.
  2. اگر لباس شما شلوغ و پر زرق و برق است باید جواهرات شما کاملا مقهور کننده ، ساده و سنگین باشد.
  3. برای لباس ساده می توان از جواهرات خلاقانه تری برای جلوه بخشیدن به استایل استفاده کرد.
  4. برای یک تاپ با طرح پلنگ نباید یک گردنبند بزرگ و برجسته را بپوشید. در واقع شما با پوشیدن یک تی شرت یا بلوز سفید ساده همراه با این گردنبند، بسیار جسور تر به نظر می رسید.
  5. دقت کنید که جواهرات باید کامل کننده لباس باشند نه اینکه با لباس شما رقابت کنند.
  6. جواهرات می تواند برای ترکیب کردن لباس هایتان با هم استفاده شود.مثلا برای لباس مشکی با کفش قرمز می توان از گوشواره هایی با رنگ قرمز استفاده کرد تا ترکیب استایل شما کامل شود.

ست کردن با توجه به رنگ

هنگام پوشیدن لباس با رنگ خنثی ، امکان استفاده از هر نوع زیور آلاتی برای شما فراهم می شود . همچنین در زمان پوشیدن لباس های رنگی استفاده از جواهراتی با رنگ مشابه به طیف رنگی مورد نظر یا رنگ های ثانویه تاثیر مثبت بسیاری دارد.

انتخاب جواهرات بر اساس مناسبت ها

  • زیورآلاتی که روی مچ آویزان می شود حین کار با کامپیوتر و صفحه کلید ، زیبا به نظر نمی آیند.
  • مثلا ممکن است تصمیم به تایپ زیاد در محل کار داشته باشید و بخواهید که النگوهای شما صدا دهند و یا دستبند آویزان کنید.
  • جواهری که برای مراسم مذهبی انتخاب میکنید نباید همان انتخاب شما برای باشگاه ورزشی تان باشد.
  • مطمئن شوید کاری که میخواهید انجام دهید ، جایی که می خواهید بروید و چگونگی جلب توجه جواهرتان در نگاه بینندگان را مورد توجه قرار داده اید.
  • چیزی تحت عنوان جواهر اشتباه برای یک موقعیت وجود ندارد.
روش استفاده از جواهرات

ترکیب و مطابقت

تا پیش از این استفاده از طلا، نقره، مس، طلای رزگلد و موارد دیگر شاید جالب به نظر نمی رسید اما امروزه دیگر این موارد در نظر گرفته نمی شود . بنابراین برای انتخاب این فلزها آزاد هستید . روش دیگر برای ترکیب و استفاده جواهرات ، تغییر سایز، عرض و بافت آنها می باشد. مثلا گردنبندهایی با طول متفاوت و دستبند هایی با عرض مختلف انتخاب کنید .

ترکیب حلقه ها را نیز امتحان کنید

مثلا می توانید حلقه و پشت حلقه بپوشید یا حتی یک انگشتر معمولی را به تنهایی استفاده کنید .همچنین می توانید از یک انگشتر بر روی بند انگشت خود استفاده کنید .از گردنبند و مچ بندها مانند دستبند،النگو،ساعت و غیره نیز می توانید استفاده کنید.

جنس لباس اهمیت زیادی دارد

اگر لباس شما دارای نوعی طراحی باشد که از وصله های زیاد و یا چروک استفاده شده است ، جواهرات باعث جلوه شلوغ تر استایل شما می شود.

الگوهای شلوغ و جواهرات ساده

جواهرات پر سر و صدا با جلوه زیاد فارغ از قیمت بالای آنها ، می تواند یک ظاهر شلوغ را پریشان تر کند. به همین دلیل ظاهر شلوغ و جواهرات با تم حیات وحش می تواند زود جلف شود.

به جای زیورآلات پرجلوه می توان از گوشواره های توپر و محکم ، النگوها و ساعت استفاده کنید.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *