ساخت کاردستی شیک با شیشه مربا + آموزش

ساخت کاردستی با شیشه مربا

شیشه های مربا هیچ وقت تمومی ندارند. همیشه چند تایی گوشه ی کابینت آشپزخونه پیدا میشود. پس این بار آن ها را دور خودتون بچینید و ببینید چه چیزهایی میتونید باهاشون درست کنید.

این چراغ های زیبا به وسیله شیشه های خالی مربا، مایونز یا … درست می شوند و از قلاب هایی که به دیوار وصل می کنید آویزان می شوند! صمیمیت و نور نرمی که در محیط می پراکنند، شما را به نوشیدن فنجانی چای در بالکن تان دعوت می کنند! خب بی معطلی دست به کار شویم!

کاردستی با شیشه مربا

ساخت کاردستی با شیشه مربا

به چه وسایلی نیاز داریم؟
– شیشه مربا، سس مایونز و… به همراه درب. بهتر است درب شیشه فلزی باشد
– کاتر
– دریل
– چند عدد پیچ
– زنجیر فلزی ظریف (سعی کنید از زنجیری با رنگ های زیبا مثلا طلایی استفاده کنید)
– سیم چین
– انبر دست
– چند عدد قلاب فلزی. از قلاب های مخصوص آویزان کردن گلدان هم می توانید استفاده کنید (برای زیبایی بیشتر کار، قلاب های فرفورژه هم تهیه کنید)
– شمع های کوچک (از شمع های وارمر هم می توانید استفاده کنید. شمع های رنگی هم زیبایی دو چندانی به کار می دهند)
– اسپری رنگ، به دلخواه

مرحله اول نکته:می توانید از شیشه هایی با شکل و اندازه گوناگون استفاده کنید. به این ترتیب بالکن تان ظاهر بامزه تری به خود می گیرد.
به وسیله کاتر حفره ای دایره ای در درب شیشه ها به وجود بیاورید. با استفاده از دریل 2 سوراخ ظریف در لبه درب شیشه ها به ایجاد کنید.

کاردستی با شیشه مربا

آموزش ساخت کاردستی با شیشه مربا

خب حالا بهتر است رنگ درب شیشه را تجدید کنیم! من اسپری رنگ طلایی را انتخاب کردم تا با رنگ زنجیری که گرفته ام جور درآید و ترکیب هماهنگی ایجاد کند. شما هم می توانید اسپری رنگی هم رنگ با رنگ زنجیر تهیه کنید. این مرحله انتخابی است، اما بسیار آسان است. در شیشه را بر سطحی قرار دهید. بهتر است قبل از کار زیر دست تان روزنامه یا زیر دستی بگذارید تا سطحی که بر روی آن کار می کنید رنگی نشود. بسته به رنگی که می خواهید، یک یا چند لایه رنگ بر روی درب اسپری کنید.

مرحله دوم با استفاده از سیم چین، نواری به طول 20 سانتی متر از زنجیر ببرید و دو حلقه انتهایی زنجیر را درون 2 سوراخی که در درب شیشه ایجاد کرده بودید بیاندازید. با استفاده از انبر دست حلقه زنجیر را ببندید. به این روش آویز چراغ تان را ساختید. سعی کنید از زنجیری ضخیم استفاده کنید تا بتواند وزن شیشه را نگه دارد. این زنجیر ها را می توانید از مغازه های ابزار فروشی تهیه کنید. حالا درب شیشه را روی آن قرار دهید و ببندید، خب شما نصف راه را رفته اید!

 کاردستی با شیشه مربا

نحوه ساخت کاردستی با شیشه مربا

مرحله سوم حدود نصف شیشه را با آب پر کنید. اگر برای ساخت این چراغ از شمع های وارمر استفاده کردید، می توانید شمع را به راحتی درون آب بیاندازید تا روی آن شناور بیاستد. اما اگر از شمع های دیگر استفاده کرده اید باید تغییرانی در آن ها به وجود آورید. اولا که می توانید شمع را بدون ریختن آب در شیشه، به طور مستقیم درون شیشه قرار دهید (در این روش ممکن است پارافین آب شده شمع، بعد از مدتی شیشه را کثیف کند) و یا می توانید شمع را به وسیله کاتر به اندازه ای در حدود شمع های وارمر ببرید و بعد در آب شناورشان کنید. البته بهتر است دور این شمع بریده و کوچک شده ورقه آلومینیومی بپیچید و بعد درون آب قرارش دهید. تلالو شعله شمع از میان شیشه، به راستی که آرامش بخش و دیدنی است!

مرحله چهارم وقتی چند عدد از این چراغ های زیبا درست کردید، نوبت به نصب آن ها در حیاط یا بالکن می رسد! برای این کار با استفاده از دریل چند سوراخ در دیوار ایجاد کنید. قلاب فرفوژه ای که تهیه کرده بودید را به وسیله پیچ به دیوار محکم کنید (حتما از محکم بودن قلاب به دیوار اطمینان حاصل کنید، چرا که افتادن آویز، و در نتیجه افتادن شمع بر زمین می تواند خطر آفرین باشد). حالا زنجیر دور چراغ های شیشه ای را دور آویز بیاندازید و آن ها را آویزان کنید.

کاردستی با شیشه مربا

ساخت چراغ های فانتزی با شیشه مربا

تمام شد! به همین راحتی حیاط تان را گرم و دلنشین ساختید!

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *