پرورش خلاقیت در کودکان با ساختن کاردستی

تقویت خلاقیت درکودکان با درست کردن کاردستی

یکی از بهترین راه های پرورش کودکان خلاق در رده سنی مهد کودک، پیش دبستانی یا برای دانش آموزان ابتدایی و دبستانی درست کردن کاردستی است.درست کردن کاردستی، ضمن تقویت مهارت دستان کودک، به پرورش خلاقیت در کودکان کمک می کند.

افزایش خلاقیت در کودکان با درست کردن کار دستی

خلاقیت، نوآوری است؛ یعنی فرد بتواند افکار و اندیشه ها را با هم ترکیب کند و مفهومی نو خلق کند. تعاریف متفاوتی در مورد خلاقیت وجود دارد اما عمده این تعاریف معتقدند که خلاقیت به تولید چیزی می انجامد که اصیل و ارزشمند و نو است. منتهی خلاقیت مجموعه به کارگیری چند قوه است؛ هوش، پشتکار و توانایی تفکر متفاوت، مجموعا به خلاقیت می انجامد. کودکان معمولا همه اینها را در کنار هم دارند اما در مسیر خلاقیت شان ممکن است با موانعی روبه رو شوند که خیلی زود قوه خلاق شان ضعیف شود. 

اغلب ما دوست داریم آدم های خلاقی باشیم. وقتی پدر و مادر می شویم هم دلمان می خواهد فرزندان خلاقی تربیت کنیم، عصر حاضر هم چیزی جز این از ما نمی خواهد. ابزاری به نام خلاقیت که نگذارد کودکمان از قافله پرشتاب تکنولوژی عقب بمانند.

 خلاقیت در کودکان

درست کردن کار دستی باعث خلاقیت در کودکان می شود

بهترین کار این است که برگ ها را به خانه بیاورید، یک سفره رویِ میز پهن کنید و به خلقِ یک اثرِ هنری بپردازید. این کار برایِ تقویت خلاقیت کودکان بسیار مفید است و دیدنِ آثارِ خلاقانه آن ها برایِ شما بسیار هیجان انگیز خواهد بود. فقط به آن ها کمی چسب بدهید و سپس ببینید که چه چیزی اتفاق می افتد.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *