نه گفتن به کودکان خود را یاد بگیرید

آموزش نه گفتن به کودک

بعض از پدران و مادران جوان سعی می کنند تمام خواسته های فرزند خود را بر آورده کنند و هیچ وقت به درخواست او نه نگویند چون معتقدند که اگر با کودک خود مخالفت کنند کودک افسرده و عقده ای بار می آید در حالی که سخت در اشتباه هستند. کودک از سن 4 سالگی به بعد باید نه شنیدن را یاد بگیرد و لازم است که بعضی اوقات برای بعضی خواسته هایش تقلای بیشتری بکند یا کلاً با مخالفت مواجه شود تا متوجه شود که همیشه همه چیز بر وفق مراد او نیست.
کودکانی که می آموزند باید به تمام خواسته هایشان عمل کرد در بزرگسالی افراد خودخواه و در عین حال منزوی میشوند چون توقع دارند همواره همه مطابق میل آنها رفتار کنند و چون این امر میسر نیست از اطرافیان خود فاصله می گیرند و بین آنها فردی خودخواه شناخته می شوند.

نه گفتن به کودک

بعضی مواقع به کودکان نه بگویید

ضمناً باید به کودکان خود نه بگویید تا بیاموزند همیشه در روی یک پاشنه نمی چرخد و همیشه شریاط این گونه که اکنون هست باقی نخواهد ماند . چون اگر این مسأله را یاد نگرفتند و همیشه توقع یکسانی از شرایط داشته باشند روزی میرسد که در اثر برخورد با یک مانع بزرگ در هر زمینه ای در زندگی خود شکست می خورند و تصور می کنند که دنیا به پایان رسیده چون هیچوقت با هیچ مانعی برخورد نکرده اند فکر می کنند تمام درهای خوشبختی به یک آن بسته شده اند به همین دلیل است که گفته می شود به کوکان خود نه بگویید تا در بزرگسالی بتوانند خود را با هر شرایط وفق دهند.

نه گفتن به کودک

بعضی مواقع به کودکان نه بگویید

 
البته نه گفتن مکرر به کودکان آنها را سرخورده می کند بنابراین منظور این نیست که به هیچکدام از خواسته هایشان عمل نکنید بلکه مقصود این است که خواسته های معقول و دست یافتنی آنها را برآورده کنید و در صورتی که نمی توانید یا به هر دلیلی نمی خواهید خواسته آنها را برآورده کنید سعی کنید با توضیحی در حد فهم و سن آنها به آنها بدهید تا حس نکنند که شما بی دلیل آنها را پس زده اید و به خواسته آنها اهمیت نداده اید.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *