درمان کرونا با سشوار ، حماقت یا حقیقت ؟

پاسخ متخصصان به ماجرای درمان کرونا با سشوار

ویدئو ها و پیام های متعددی در مورد استفاده از سشوار برای پیشگیری و حتی درمان ویروس کرونا در فضای مجازی منتشر شده است که گاها با نسبت دادن تایید این روش به افراد سرشناس کاربران بیشتر آن را باور کرده و می پذیرند اما دنیای پزشکی در این مورد چه می گوید؟ آیا واقعا سشوار ساده ای که اکثر ما در منزل داریم می تواند راهی برای درمان ویروسی که این روزها سه چهارم جهان را فراگرفته باشد ؟ پاسخ این سوال و دهها سوال دیگری که در این رابطه ایجاد شده را در ادامه ی این بخش از سحر بانو خواهید خواند.

شایعات کرونا ؛ از مصرف الکل و هروئین تا استفاده از سشوار برای در امان ماندن از ویروس کرونا

یاهو نوشت :از آنجا که تمامی اعضای جامعه پزشکی برای یافتن درمانی برای بیماری ویروسی جدید با نام COVID 19 ” کرونا” با یکدیگر به نوعی مسابقه می دهند و تمامی مردم دنیا هر روز منتظر خبر کشف درمان قطعی این ویروس اخبار را با دقت دنبال می کنند هستند افرادی که از آب گل آلود ماهی گرفته و با به اشتراک گذاشتن راهکارهای خانگی ساختگی بدون پایه علمی توجهات کاربران فضای مجازی را عجیب به خود جلب کرده اند.

از نوشیدن آب هر 15 دقیقه تا مصرف کوکائین به روش های جدید و دهها روش دیگر که حتما میدانید و شنیده اید و اما آخرین شایعه چیزی است که هرگز انتظار آن را نداشتیم:” با هدف قرار دادن بینی و دهان با هوای گرم از سشوار، ویروس را درمان کنید !! “

این نظریه به طور گسترده در پی یک فیلم یوتیوب و فیس بوک به گردش درآمد که هر دو بعد از اینکه نیویورک تایمز آن ها را از لحاظ علمی رد کرد، حذف شده است . منتشر کنندگان این ویدئوها ادعا می کردند تنفس در هوای گرم از سونا یا سشوار می تواند منجر به مرگ coronavirus شود. چند ثانیه ای طول نکشید که هجوم کاربران فضای مجازی برای امتحان و اشتراک این ادعا آغاز شد و دست به دست شد تا ماهم آن را دریافت کنیم.

سشوار و ویروس کرونا

اما آیا حقیقت این درمان وجود دارد؟ صراحتا و قویا خیر.

حتما می پرسید گزارش هایی که با موضوع کشته شدن ویروس با گرما در رسانه های رسمی و وب سایت های تخصصی پزشکی منتشر شده است چه ؟ پاسخ واضح است و منظور از این در واقع گرمای شدیدی است که متخصصان پزشکی برای تمیز کردن وسایل خود به کار می برند (نه چیزی که به طور اشتباه از این شایعات برداشت می شود). در واقع، این نظریه خاص و کاملا غیرعلمی به جای محافظت در برابر ویروس کرونا شما را در معرض خطر قرار می دهد چون می تواند باعث مشکلات جدی شود که در ادامه خواهیم گفت.

شایعات ویروس کرونا

خطری که استفاده از سشوار با توهم درمان کرونا ایجاد خواهد کرد

در یک جمله تنفس در هوای گرمی که با سشوار و یا هر وسیله ی دیگری که داخل ویدئو ها معرفی می شود به راحتی صدمه ای به سطح چشم، بینی و دهان وارد میکند یعنی که به راحتی خط اول دفاعی شما در برابر عفونت را خدشه دار می کند.

واضح است با آسیب رساندن به این قسمت های بدن، خود را در معرض آسیب پذیری قرار می دهید به این دلیل که گرمای دمیده شده به دلیل ضعیف تر کردن بینی و دهان آنها در ابتلا به هرگونه عفونت تنفسی مستعدتر می کند یعنی دقیقا نتیجه ی عکس آنچه انتظار دارید.

بنیاد CDC در این مورد بیان می کند سیستم های تنفسی مختل شده توسط گرمای ایجاد شده ، به ویژه برای افرادی که شرایط پزشکی مانند آسم دارند، افراد را در معرض خطر ابتلا به عوارض جدی تر از COVID 19 قرار می دهد اما آسیب به اینجا ختم نمی شود و افراد با تنفس در هوا در دماهای زیاد از طریق بینی، می توانند به پوست خود نیز آسیب بزنند.

همچنین لازم به یادآوری است که در حالی که در حال حاضر آزمایش داروهای ضد ویروسی وجود دارد، هیچ درمانی خاص برای COVID 19 در حال حاضر در دسترس نیست، که توسط CDC نیز تأیید شده است.

اگر مبتلا نیستید، اما ترس از تنفس در ویروس وجود دارد، میتوانید با شرکت در طرح غربالگری کرونا که توسط وزارت بهداشت راه اندازی شده است شرکت کنید و مهمترین اقدام یعنی پیشگیری از ابتلا را با رعایت نکات عنوان شده بسیار مهم در مطلب تمام راهها و روش های پیشگیری از کرونا در بخش سلامت نمناک را انجام دهید.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *