زیبایی مسحور کننده دکوراسیون به سبک بوهو

دکوراسیون بوهو ، سبک بوهمین یا همان کولی وار دوست داشتنی

دکوراسیون بوهو مخصوص کسانی است که عاشق خانه هایی پر از رد پای جریان زندگی ، فرهنگ و آیتم های هیجان انگیز در جهان هستند . این دسته از دکوراسیون جزء دکوراسیون های مدرن محسوب می شود که کمی عجیب و آرامش بخش است . در حالی که اتاق های بوهو شباهت های زیادی به یکدیگر دارند و هیچ دو اتاقی در این دکوراسیون کاملا به یک دیگر شبیه نیست .

چنانچه در دنیای مد سحر بانو اشاره شده است این دکوراسیون به درد افرادی می خورد که خواهان یک زندگی بی قید و شرط هستند و می خواهند مداوم در سفر ، فعالیت و نوشتن باشند .

سبک بوهو یا بوهمین نشان دهنده ترکیب اجسام ، رنگ ها و الگوهایی از قسمت های مختلف جهان است . اگر به دنبال سبکی می گردید که مخصوص شما باشد و فرد دیگری آن را امتحان نکرده باشد ، سبک بوهو را انتخاب کنید.

دکوراسیون بوهو

رنگ های دکوراسیون سبک بوهو

در مورد دکوراسیون بوهو هیچ قانون خاصی وجود ندارد . معمولا رنگ های گرم و متالیک بیش از بقیه در این سبک استفاده می شود. رنگ های قهوه ای ، سبز و طوسی پر رنگ برای رنگ های پایه و بیس کار و بنفش ، نارنجی و آبی برای روی کار استفاده می شود . ترکیب رنگ ها جزء ویژگی هایی است که این سبک را از بقیه جدا می کند .

در این سبک می توانید بافت ها و الگوها را با یکدیگر ترکیب کنید و نباید از ترکیب کردن سبک ها بترسید . در این سبک می توانید از پارچه های رنگی استفاده کنید تا احساس عجیب بودن بودن و خاص بودن را بدهید.

آویزان کردن نوارهایی در بالا و یا اطراف مبل می تواند سبک را کامل تر کند و همچنین بین دیوار های راهرو در کنار عکس ها و تابلوهای روی دیوار باید روی زمین یک قالیچه انداخت . رنگ سفید یک رنگ کلیدی برای بوهو می باشد که می توان در تناژهای مختلف از آن استفاده کرد . رنگ سفید می تواند فضای خانه را بزرگ تر نشان دهد .

دکوراسیون سبک بوهمیان

لوازم دکوراسیون

این دکور جزء دکوراسیون های مینیمال و مدرن محسوب می شود و هرچقدر لوازم در آن بیشتر باشد ، تکمیل تر است . باید لوازم را به گونه ای هماهنگ ترکیب کنید و این لوازم در صورت اصیل بودن و قدیمی بودن ، بیشتر شبیه به سبک بوهو می باشند .

مراقب باشید از لوازم بیش از حد نو و براق استفاده نکنید و از طرفی لوازمتان نباید بیش از حد قدیمی و آسیب دیده هم باشند . پرده ها ، کوسن ها و قالیچه ها باید در یک طرح باشند و کاناپه و تخت ها نیز بهتر است با یکدیگر هماهنگ باشند .

اتاق سبک بوهمیایی

اسباب خانه

این خانه ها معمولا جایی به نام انباری ندارند زیرا بیشتر اسباب منزل در اتاق ها قرار دارد و از دید کسی پنهان نیست . هر کدام از این لوزام در خودشان دارای حکایت و داستانی خاص هستند .

اگر شما هم عاشق ماجراجویی و سرگذشت لوازم منزل هستید و خانه های شلوغ و پر رمز و راز را می پسندید ، از این سبک استفاده کنید.

هم شما و هم مهمانانتان باید از صندلی ها و مبلمان احساس راحتی داشته باشند و رنگ های آن باید آرامش بخش باشد . قالیچه ای را در قسمت ورودی خانه برای خوشامدگویی به مهمانان پهن کنید.

مبلمان سلطنتی برای این دکوراسیون مناسب نیست و حتما از مبل های راحتی استفاده کنید .

boho decoration

نور و اکسسوری ها

نورهای محصور شده می تواند سبک بوهو را کامل کند و یک فضای آرامش بخش را برای شما بسازد. می توانید از شمعدانی ها و شمع ها و لامپ های زیادی در محیط خانه استفاده کنید . طراحی های امروز باعث شده که دست افراد در شکل ها و سبک های مختلف باز باشد .

نام دیگر سبک بوهو را می توان دنیای طبیعت گذاشت که به شدت توصیه به قرار دادن گل و گیاه نیز دارد زیرا گل و گیاه نه تنها محیط خانه را زیبا و تازه می کند ، بلکه کیفیت هوا را ارتقا می دهد .

گیاهانی مثل فیلودندرون و یا لی لی صلح بیش از انواع دیگر برای این دکوراسیون توصیه می شود که معمولا می تواند در نور و دماهای مختلف دوام بیاورد . گل کاکتوس نیز برای این سبک مناسب است که البته رنگ و بافت متنوعی ندارد و باید در محیط پر نور تر قرار بگیرد و میزان آب دهی به آن هم کمتر است .

دکوراسیون بوهو شیک

دکوراسیون بوهو زمانی تکمیل می شود که از آثار دستی خودتان در آن استفاده کنید و از هر شهری یک نشانی در خانه خود داشته باشید . اکسسوری ها باید سنتی باشند و هرکدام دارای معنی و مفهوم خاصی باشند .

البته که سبک بوهو جز سبک های قدیمی نیست و در آن استفاده از تکنولوژی های برقی و لوازم شیک هم رواج دارد . حتی می توانید از آینه ها با قاب طلایی استفاده کنید و تنها قانون مهم داشتن معنی و مفهوم هر وسیله است که باید حکایتی را با خود همراه داشته باشد .

در این دکوراسیون باید در نظر بگیرید که هرگز از شلوغی خانه خود خجالت زده نشوید . اگر فردی هستید که به شلوغی علاقه ندارید و احساس سردرگمی می کنید ، از این سبک استفاده نکنید .

رنگ هایی که برای این سبک استفاده می کنید نیز نباید حتما محدود به رنگ های نام برده شده باشند . اما معمولا رنگ های پر رنگ و عمیق بیشتر از رنگ های روشن در این سبک استفاده می شوند . رنگ های جیغ و بولد نیز کاربرد خاصی در این دکوراسیون ندارند .

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *