تقویت مغز نوزاد با مصرف مواد غذایی حاوی کولین

مواد غذایی حاوی کولین موجب تقویت مغز نوزاد میشود

اگر در حال سپری کردن دوران بارداری هستید و دوست دارید که نوزاد باهوشی داشته باشید از مواد غذایی حاوی کولین استفاده کنید . تحقیقات محققان نشان داد که مصرف مواد غذایی حاوی کولین تاثیر زیادی در تقویت مغز نوزاد دارد.

محققان دریافتند مصرف مواد خوراکی حاوی کولین در طول بارداری موجب تقویت متابولیسم و رشد مغز نوزادان می شود.

کولین یک ماده مغذی مهم در دوران بارداری است که به رشد صحیح مغز و نخاع جنین کمک می کند. برخی مطالعات نشان می دهد که این ماده ممکن است از بروز نقص لوله عصبی در نوزاد جلوگیری کند. یک خانم باردار بهتر است روزانه 450 میلی گرم کولین دریافت کند و با پیشرفت بارداری این مقدار را افزایش دهد.

«اوستین مود»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایلینوی آمریکا، در این باره می گوید:«در خوک های متولدشده از مادران مبتلا به کمبود کولین، مغزشان حدود 10 درصد کوچک تر بود.»

به گفته وی، «11 منطقه از 19 منطقه مغز به شکل قابل توجهی در مغزهای دارای کمبود کولین کوچک تر بود. نتیجه مشابه در مورد میزان ماده خاکستری و سفید خوک ها هم مشاهده شد.»

 مواد غذایی حاوی کولین

مغز نوزاد با مواد غذایی حاوی کولین تقویت میشود

در عوض، خوک های که مادرشان به قدر کافی کولین در طول بارداری مصرف کرده بودند دارای میزان بیشتر ماده خاکستری و سفید در مناطق غشایی مغز بودند.

ماده خاکستری مغز عمدتاً متشکل از نورون هاست درحالیکه ماده سفید مغز ماده ای را تشکیل می دهد که نورون ها را به هم متصل کرده و در بخش های مختلف مغز پل ایجاد می کنند.

منابع کولین عبارت است از:گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو، دل و جگر گاو، زرده تخم مرغ، گل کلم، خیار و بادام زمینی.

کولین چیست؟

کولین یک ماده مغذی محلول در آب است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته.کولین در واقع مانند پسر عموی ویتامین های B از جمله فولیک اسید و ریبوفلاوین است چون به ساخت غشای سلولی کمک می کند و مواد مغذی را به طرف داخل و خارج منتقل می کند.کولین یک متیل دنور است، یعنی برای انجام فرآیندهای مختلف فیزیولوژیکی از جمله سوخت و ساز بدن، انتقال چربی ها، متیلاسیون و سنتز انتقال دهنده عصبی به آن نیاز داریم.

 مواد غذایی حاوی کولین

مواد غذایی حاوی کولین را بهتر بشناسید

به چه مقدار کولین نیاز داریم؟

بدن مقدار کمی کولین در کبد می سازد ولی ما باید کولین را بیشتر را از غذاها دریافت کنیم.حقیقت این است که دقیقا نمی دانیم چقدر بیشتر.با این حال توصیه می شود آقایان در سنین 14 سال به بالا روزانه 550 میلی گرم، خانم های غیر باردار در سنین 19 به بالا 425 میلی گرم و خانم های باردار 450 گرم در روز کولین دریافت کنند.

کولین برای بارداری

فولیک اسید، کلسیم و آهن مواد مغذی ای هستند که خانم های باردار زیاد درباره شان شنیده اند.این مواد مغذی برای رشد، تکامل کودک و جلوگیری از نقص لوله عصبی که شامل آنانسفالی و اسپینا بیفیدا است بسیار قابل توجه هستند.تحقیقات جدید به ما نشان داده که شاید کولین نیاز به توجه بیشتری داشته باشد.با این حال از قدیم به خانم های باردار توصیه می شده که مکمل های ویتامین قبل از زایمان را که حاوی کولین است مصرف کنند تا از نقص لوله عصبی پیشگیری شود.کولین به فرمول بعضی از شیر خشک ها برای نوزادان نیز اضافه می شود.تحقیقات نشان داده مقدار مناسبی از کولین نیاز است تا مغز بتواند به رشد و تکامل برسد.کولین همچنین به هوش، حافظه و حتی خلق و خو نیز کمک می کند.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *