تشخیص علائم رفلاکس معده از روی مزه دهان!

علائم عجیب رفلاکس اسید معده

اگر مشاهده کردید که رفلاکس اسید معده شما بیش از حد می باشد توصیه می شود که فورا به پزشک خود مراجعه کنید تا با تجویز برخی داروهای مناسب ، شما هرچه سریعتر بهبود یابید.رفلاکس معده زمانی رخ می دهد که محتویات داخل مری همراه با اسید به دهان رفلاکس پیدا کند . گرچه این رفلاکس همیشه به دهان نمیرسد بلکه اکثرا این رفلاکس تا حدود 40 سانت بالا می آید و باعث احساس سوزش می شود. در این مقاله ما قصد داریم تا شمارا با 10 علائم عجیب رفلاکس مهده آشنا سازیم.اکثرا رفلاکس زمانی ایجاد می شود که غذای چرب بخورید و همراه آن به مقدار زیادی آب بنوشید و دراز بکشید ، رفلاکس اسید معده انجام می شود. اگر شما از این مشکل رنج میبرید توصیه می شود که کج بخوابید و به صورت افقی دراز نکشید.در این بخش ازسحر بانو  قصد داریم شما را با 10 علائم عجیب رفلاکس اسید معده آشنا سازیم.برای اطلاع بیشتر ادامه مقاله را بخوانید.

علائم رفلاکس معده

10 علائم اصلی رفلاکس اسید معده

1-افزایش بزاق:یکی از علائم عجیب رفلاکس اسید معده ، تولید بیش از حد بزاق دهان می باشد و این در حینی اتفاق می افتد که شما در حال خوردن غذا هستید.خب شما فکر می کنید که این ممکن است به چه علتی اتفاق بیفتد؟! افزایش بزاق دهان یک مکانیسم حیاتی می باشد که باعث هضم بهتر می شود و نامتعادل بودن آن نشانه ای از رفلاکس معده می باشد.2-التهاب ریه:اگر چه که ما در مورد رفلاکس اسید معده صحبت میکنیم ، حرف زدن در مورد التهاب ریه از کمترین انتظارات می باشد و ممکن است باعث غافلگیری شما شود. زمانیکه اسیدهای معده به مری می رسند ، نه تنها موجب تحریک می شود ، بلکه در برخی موارد نیز می تواند به ریه برسد و باعث التهاب در این قسمت شود. اگر این اتفاق در بدن شما بیوفتد ، ممکن است از عفونت در قسمت ریه رنج ببرید.3- درد در قفسه سینه:سومین مورد درد در ناحیه قفسه سینه می باشد که می تواند از حملات قلبی نیز بدتر باشند .با این حال اکثرا درد در قفسه سینه بیشتر می تواند به علت رفلاکس اسید معده باشد و در موارد شدیدتر باید به پزشک خود مراجعه کنید.4-ترش شدن دهان:در صورت رفلاکس زیاد ، میتواند باعث ترش شدن دهان شود. این طعم به مدت چند ساعت باقی می ماند و در هنگام خوردن غذا ، احساس ناخوشایندی خواهید داشت . برخی افراد این مشکل را با ضعف در قسمت کبد اشتباه میگیرند و آنرا به هیچ گونه به رفلاکس اسید معد ربط نمی دهند. در صورت ترش شدن طعم دهنتان مطمئن باشید که به دلیل رفلاکس کعده و می باشد و اگر مشاهده کردید که طعم دهانتان بعد از چند ساعت به حالت اولش باز نگشت به پزشک خود مراجعه کنید.5-خروپف و مشکلات تنفسی در هنگام خواب:آیا شما دچار خروپف و مشکلات تنفسی در هنگام خواب هستید؟! آیا این مشکل روز به روز بدتر می شود؟! این مشکل می تواند به علت رفلاکس اسید معده باشد و به مرور زمان اگر اسیدهای معده به دستگاه تنفسی برسد ، باعث عفونت و تنگی نفس خواهد شد.6-مشکلات هضم غذا:هنگامی که رفلاکس اسید معده به مدت طولانی در بدن فعال باشد ، باعث ایجاد زخم ها و عفونت هایی می شود و هنگام خوردن غذا احساس خوشایندی نخواهید داشت و وجود عفونت را در قسمت دستگاه گوارش احساس خواهید کرد.7-سوزش معده:یکی دیگر از نشانه های رفلاکس اسید معده سوزش در قسمت معده می باشد و این کار زمانی اتفاق می افتد که اسید معده به مری منتقل شود و در هنگام خوردن غذا سوزش را در معده خود احساس خواهید کرد.

علائم رفلاکس معده

دردهایی که از علائم رفلاکس معده هستند

8-سرگیجه:این حالت زمانی اتفاق می افتد که اسید معده به سمت مری حرکت کند و در بعضی موارد می تواند باعث استفراغ شود و این حالت در آخر می تواند منجر به از بین بردن مینای دندان باشد و مشکلاتی را در آن قسمت ایجاد میکند.9-سوء هاضمه:سوء هاضمه همراه با ناراحتی در قسمت فوقانی معده ظاهر می شود و گاهی اوقات احساس ناخوشایندی را به شخص می دهد و درد بسیاری را تحمیل بدن میکند و همیشه نشانه اییی از رفلاکس اسید معده می باشدبعضی از افراد ممکن است این احساس را داشته باشند:-نفخ-سیری بیش از حد-دل دردآروغ زدناگر احساس کردید که این نشانه ها در بدن شما ظاهر شده اند، فورا به پزشک خود مراجعه کنید تا از گسترش آن جلوگیری کنید.10-سرفه خشک:آخرین مورد از علائم رفلاکس اسید معده ، سرفه خشک می باشد.این حس بسیار دردناک است و یک تجربه بدی خواهید داشت. توجه:اگر یک یا چند مورد از این علائم را درون خود دیدید توصیه می شود که فورا به پزشک خود مراجعه کنید تا آسیب جدی به شما وارد نشود.با تشخیص به موقع این، درمان این بیماری آسانتر خواهد بود و توصیه می شود که رژیم غذایی خود را از ابتدا با یک مشاور تغذیه هماهنگ کنید تا دچار رفلاکس اسید معده نشوید.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *