درمان های سریع و قطعی دندان درد در خانه

بهترین نسخه های طب سنتی برای درمان دندان درد قطعی

 دندان درد یکی از شایع ترین شکایات است و میتواند کاملا دردناک و طاقت فرسا باشد، دندان درد میتواند در هر زمان و معمولا بدون هشدار و علائم قبلی رخ دهد اگر در دندان یا لثه عفونت وجود داشته باشد،ممکن است که در اطراف این درد شدید و خسته کننده میتواند شما را دیوانه کند و اگر آن را درست نکنید،ممکن است در نهایت موجب از بین رفتن دندان باشد. شدت درد میتواند از حالت خفیف و ملایم باشد، در مقابل برخی افراد هم،هستند که از دندان درد مزمن رنج میبرند ؛ بدون در نظر گرفتن جنس و سن شما،دندان درد شما را به سمت دندانپزشک سوق میدهد.

درمان دندان درد شدید

درمان کردن دندان درد شدید با نسخه خانگی

درمان درد دندان

روش های خانگی درمان دندان درد

14 نسخه خانگی ساده برای درمان دندان درد در خانه

1- روغن گل میخک :

تنها چیزی که شما نیاز دارید،یک یا دو قطره روغن گل میخک است. چه کاری باید انجام دهید؟این روغن را به طور مستقیم روی دندان آسیب دیده قرار دهید و اجازه دهید که در آن ناحیه بماند،و شما میتوانید از این روغن سه الی چهار بار در روز استفاده کنید. احتیاط:برای تند و تیز بودن آن آماده باشید،زیرا میخک ،از ادویه های تند به حساب می آید.

2- عصاره وانیل :

دو یا سه قطره وانیل را بر روی گوش پاک کن یا یک تکه پنبه بریزید و به صورت مستقیم بر روی محل آسیب دیده قرار دهید.و شما میتوانید از آن هر تعدادی که لازم است استفاده کنید.

3 – چای کیسه ای :

شما به چای کیسه ای و آب نیاز دارید تا چای را درون آب کمی خیس و مرطوب کنید.و سپس آن را بر روی دندان قرار دهید.اگر دندان شما،به سرما حساس نیست،قبل از اعمال چای،آن را در آب یخ قرار دهید و شما میتوانید یک الی دوبار از این مسکن استفاده کنید.

تسکین دندان درد سنتی

دندان درد را با چای کیسه ای درمان کنید

4- جوش شیرین :

شما به جوش شیرین،آب ویک تکه پنبه نیاز دارید ، پنبه را با کمی آب،نمناک کنید و سپس آن را با جوش شیرین بپوشانید و یعد،پنبه را روی دندان قرار دهید.همچنین میتوانید جوش شیرین را با کمی آب گرم مخلوط کنید واز این مایع به عنوان دهانشویه استفاده کنید این مایع همان کار را انجام خواهد داد.شما میتوانید دو الی سه بار در روز از این مایع استفاده کنید.

5 – آب اکسیژنه :

شما به آب اکسیژنه 3 درصد نیاز دارید و باید این محلول را به صورت دهانشویه استفاده کنید و دهان خود را کاملا با آن بشویید.پس از آن،چندین بار دهان خود را با آب معمولی بشویید و در صورت لزوم میتوانید چندین بار این کار را تکرار کنید.

6- روغن پونه کوهی یا آویشن :

شما به روغن آویشن و یک گوش پاک کن نیاز دارید که گوش پاک کن را آغشته به این روغن کنید،و مستقیما روی دندان آسیب دیده قرار دهید.و شما میتوانید در صورت تکرار درد،چندین ساعت بعد دوباره آن را اعمال کنید.

7- روغن کاری دندان :

شما نیاز به یک یا دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل،آب گرم،مسواک و خمیر دندان دارید.شما باید به مدت 20 دقیقه آن را در دهان خود نگهداریدو سپس آن را قورت ندهید و همچنین میتوانید آن را با استفاده از مسواک استفاده کنید.میتوانید این کار را دو بار در روز انجام دهید.

8- زنجبیل :

شما نیاز به یک تکه کوچک از ریشه زنجبیل،یک قاشق چای خوری فلفل کایین و آب و چوب پنبه دارید.ریشه زنجبیل و فلفل را رنده کنیدو سپس به آب بیفزایید.سپس چوب پنبه یا گوش پاک کن را روی دندان قرار دهید. احتیاط:فقط اطمینان حاصل کنیدکه پنبه را از لثه ها دور کنید،که باعث تحریک آن نشود.

دندان درد را چگونه خوب کنیم

تاثیر زنجبیل برای درمان درد دندان

9- روغن زیتون:

شما به روغن زیتون دست نخورده و یک تکه پنبه نیاز دارید.پنبه را به روغن زیتون آغشته کنیدو سپس روی دندان آسیب دیده قرار دهید.شما میتوانید این کار را دو الی سه بار در روز انجام دهید.

10- پیاز:

شما به یک تکه کوچکی از پیاز خام نیاز دارید به این صورت که آن را روی دندان آسیب دیده قرار دهید ، امکان استفاده از آن برای دو بار در روز وجود دارد.

دندان درد

روش درمان درد دندان با پیاز

11- آب نمک گرم:

شما یک لیوان آب گرم و یک قاشق چای خوری نیاز دارید.نمک را درون آب گرم بریزید و دهان خود را با آن شستشو دهید.این کار تا سه الی چهار بار در روز مجاز است.

12- سنگ نمک :

این ماده را روی دندان آسیب دیده قرار دهید.و میتوانید آن را دوبار در روز تکرارش کنید.

13- دارچین :

شما به یک قاشق چای خوری پودر و دارچین و پنج قاشق چای خوری عسل نیاز دارید.

این دو عنصر را با هم مخلوط کنید و آن را مستقیما بر روی دندان قرار دهید و میتوانید آن را حتی 2 الی 3 بار در روز تکرارش کنید.

درمان گیاهی دندان درد

درمان دندان درد با دارچین

14- نعنا :

یک قاشق چای خوری از برگ های نعنای خشک شده و یک فنجان آب جوش را در اختیار داشته باشید.نعنا را به مدت 20 دقیقه در آب جوش قرار دهید و سپس اجازه دهید که حل شوند و به عنوان دهانشویه از آن استفاده کنید.

15- روغن سیاه دانه :

شما به روغن سیاه دانه و گوش پاک کن نیاز دارید ؛ گوش پاک کن را به روغن آغشته کنید و روی دندان آسیب دیده به مدت 15 تا 20 ثانیه ماساژ دهید.شما همچنین میتوانید یک قاشق غذا خوری از روغن را با آب گرم مخلوط کنید و به عنوان دهانشویه استفاده کنید و انجام این کار دو بار در روز کاملا ایده آل است.

16- آنقوزه (یک نوع صمغ بد بو):

شما به این صمغ به صورت پودری و 1 تا 2 قاشق غذا خوری،آبلیمو تازه و یک تکه پنبه نیاز دارید.شما باید این دو ماده را با هم مخلوط کنید و سپس پنبه را درون آن آغشته کنید و روی دندان قرار دهید.و در صورت لزوم میتوانید چند ساعت پس از آن دوباره تکرار کنید.

17- برگ های گوواوا:

شما به 4 الی 5 برگ گوواوا، یک قاشق چای خوری و آب نیاز دارید.شما باید این برگ ها را در آب جوش قرار دهید و نمک را به آن اضافه کنید و سپس بعد از سرد شدن، روی دندان آسیب دیده اعمال کنید.هر دردی نباید با دندان درد اشتباه گرفته شود پس بهتر است علائم دندان درد را نیز بدانید . علائم دندان درد،عبارتند از:

  • درد در داخل و اطراف دندان،که میتواند شدید،ثابت باشد و یا اطراف دندان را سفت و متورم کند.
  • تب
  • سر درد
تب و دندان درد و درمان دندان درد برای کودکان

تب از جمله علائم دندان درد

در چه مواقعی دندان درد نگران کننده است؟


سرگیجه همراه با دندان درد خطرناک می باشد ! 

 منع مصرف برخی مواد در هنگام دندان درد

در هنگام دندان درد،از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟مصرف قند و شکر را محدود کنید.

بهترین درمان دندان درد

محدود کردن مصرف قند در هنگام درد دندان

چرا که به عنوان یک منبع غذایی برای باکتری ها عمل میکند که ممکن است،باعث دندان درد شودنوشیدنی های خیلی سرد و یا خیلی گرم ننوشیدبه منطقه آسیب دیده حرارت مستقیم ندهیدکرم ها یا ژل های ضد درد را روی لثه آلوده نکنید، زیرا ممکن است موجب آسیب آن شوند

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *