ویژگی یک جفت کفش مناسب پاییز

کفش مناسب پاییز باید این ویژگی ها را داشته باشد

با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد تر شدن هوا ، وقت آن می رسد که صندل های تابستانی خود را کنار بگذاریم و کفش مناسب فصل را بپوشیم. کفش متناسب با فصل باید طوری باشد که همه استانداردهای لازم را داشته و شخص کاملا در آن احساس راحتی کند. در این بخش از دنیای مد سحر بانو تمام ویژگی هایی که کفش پاییزی باید داشته باشد را برایتان آورده ایم.

ویژگی های کفش مناسب پاییز:

کفش باید گرم باشد

کفش مناسب شما برای پاییز باید طوری باشد که تمام قسمت پا را پوشانده و آن را گرم نگه دارد.

کفش مناسب پاییز

کفش های مناسب برای پاییز

جنس و رنگ مناسب داشته باشد

کفش پاییزی شما باید رنگ و جنس مناسبی داشته باشد. جنس و رنگ کفش در گرم نگه داشتن آن اهمیت زیادی دارد. کفش های با رنگ تیره و جنس مناسب سبب جذب نور و گرم نگه داشتن پا می شود و از جذب رطوبت و سرما در روزهای برفی و بارانی جلوگیری می کند.

بهتر است کفش هایی که برای پاییز انتخاب می کنید ، رنگ های تیره مثل مشکی، قهوه ای، زرشکی و سرمه ای داشته باشد تا باعث جذب نورخورشید گردد.

بهترین جنس کفش برای پاییز ، جنس چرمی با رنگ تیره است که پا را گرم نگه می دارد. کفش های نبوک و مخمل اصلا گزینه های خوبی برای روزهای خیس از بارش باران و برف نیستند.

جلوی آن بسته و انعطاف پذیر باشد

با شروع پاییز کفش های رو باز و صندل به پا نکنید و به جای اون ها از بوت ، اسنیکرز و کفش های سر بسته استفاده نمایید زیرا کفش های بسته و بوت برای فصل پاییز انتخاب عاقلانه تری است. قسمت جلویی کفشتان باید انعطاف پذیر باشد تا در آن احساس راحتی کنید.

کفش پاییزی

کفش مناسب پاییز

کفش باید راحت و سبک باشد

کفش قلب دوم انسان است پس باید کفشتان اصول و استانداردهایی که متخصصان تاکید دارند، داشته باشد. اگر برای پاییز کفش گرم و شیک و زیبایی انتخاب کنید اما کفشتان راحت نباشد پول خود را هدر داده اید. کفش شما باید راحت و سبک بوده و کم ترین فشار را به ناحیه پا و کمر افراد وارد کند.

زیره مناسب و عاج دار داشته باشد

در فصل پاییز بارندگی زیاد است و قرار است شما روی زمین خیس و برف و یخی قدم بردارید بنابراین باید کفشی را انتخاب کنید که زیره عاج دار و شیاردار داشته باشد تا بهتر قدم بردارید و روی زمین لیز نخورید و سلامتی تان به طور خیلی جدی به خطر بیفتد. انتخاب کفش هایی با زیره را فراموش نکنید، اینطوری هم به راحتی قدم بر می دارید و هم سلامتی خود را حفظ می کنید. نیم بوت های عاج دار بهترین گزینه برای کفش های پاییزه هستند. نیم بوت های عاج دار بهترین گزینه برای کفش های پاییزه هستند.

کفش مناسب پاییز

زیره مناسب و عاج دار بودن کفش پاییز

خریدن کفش های بندی برای پاییز

کفش های بند دار بخرید شاید پوشیدن و بستن و باز کردن این کفش ها سخت باشد اما مزیت این کفش ها این است که می توان سایز کفش را تنظیم کرد. کفش های چسبی و زیپی این امکان را ندارند. کفش های دور دوز گزینه های بهتری نسبت به کفش های چسبی هستند.

کفش پاییزی، کفی طبی داشته باشد

نوع کف پای خود را بشناسید. اگر کف پای صاف یا بیش از اندازه گود دارید کفشی متناسب با این ویژگی بخرید و استفاده از کفی های طبی را فراموش نکنید. افرادی که دارای سابقه آسیب به مفصل پا هستند، باید از کفی های طبی استفاده کنند.

کفش پاییزه

ویژگی های کفش های مناسب برای پاییز

پنج توصیه برای خرید کفش:

اگر می خواهید کفش بخرید بعدازظهر ، به خرید بروید زیرا پای افراد صبح ها حدود نیم سایز کوچک تر از بعدازظهرهاست. بعدازظهر پاها متورم تر شده و سایزشان بزرگتر می شود.‬

هنگام انتخاب کفش ، دقت کنید که کفشتان سایز مناسب داشته باشد و اندازه کفشتان باشد. هنگام خرید کفش به نمره های درج شده روی آن اتکا نکنید و حتما کفش را پا کنید. شاید فکر کنید که سایز کفش شما تغییر نمی کند اما باید بدانید اندازه پای افراد با افزایش سن ، کم و زیاد شدن وزن و حتی بارداری تغییر می کند پس سایزهای قبلی را ملاک قرار ندهید.

 ‬در هنگام خرید، هر دو لنگه کفش را بپوشید زیرا سایز یکی از پاها در بیشتر افراد ، بزرگ تر از دیگری است.‬

هنگام خرید پس از پوشیدن هر دو لنگه کفش ، اگر کفشتان بند دار است بندهای آن را ببندید و با آن راه بروید.‬

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *