خطر بزرگ قرص مسکن برای کسی که آنفولانزا دارد

در هنگام درمان آنفولانزا با مسکن چه اتفاق های ممکن است رخ دهد:

اگر شما مبتلا به آنفولانزا شده اید و از مسکن ها استفاده می کنید پس خود را در معرض یک ریسک بزرگ قرار داده اید .برای آگاهی از این موضوع مطالب زیر را بخوانید.

افرادی که از مسکن ها در هنگام مبتلا شدن به آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده می کنند ممکن است باعث افزایش حملات قلبی شوند که این موضوع را اخیرا دانشمندان پیگیری کرده اند.

قرص مسکن

این پیگیری ها نشان داد که با استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی در طول بیماری شما خطر ابتلاء به حملات قلبی را 3 و 4 برابر می کند.

چانگ چنگ نیش از بیمارستان ملی تایوان در شهر تایپه در طی گفته های خود بیان کرد:

پزشکان باید آگاه باشند که استفاده از داروهای NSAIDدر طول عفونت های تنفسی بیشتر ممکن است باعث افزایش حملات قلبی شود تا درمان بیماری .

از سوی دیگر زمانی که بیمار به عفونت مبتلا شده باشد اگر از داروهای مسکن استفاده نکند ابتلاء خطر آنها حدود 2/7بار بیشتر در مقایسه با انسانهای سالم می شود.

محققان در مطالعات خود در مورد نکته بالا گفتند :اما خطر ابتلاء آنها به 1/5 برابر کاهش می یابد ، در حالی که از مسکن ها در زمانی که عاری از هرگونه بیماری و عفونت می باشند استفاده می کنند.

قرص مسکن

در ادامه چانگ چنگ  اضافه کرد:بیمارانی که به دنبال رهایی از آنفولانزا و سرماخوردگی میباشند قبل از استفاده از NSAID ها باید با دکتر و دارو ساز خود مشورت کنند.

در این مطالعه در مجله بیماری های عفونی یک تیم با هدف بررسی اینکه آیا دو عامل خطر قلبی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی و استفاده از داروی مسکن  در یک ترکیب باعث ابتلا به حمله ی قلبی می شود؟ یا نه؟

محققان 10/000 بیمار تایوانی که از NSAID ( داروی مسکن ) استفاده می کردند و بر اثر بیماری های تنفسی دچارحملات قلبی شده بودند را بررسی کردند.

نتایج تحقیق نشان داد که ارتباط قوی بین بیماری قلبی هنگامی که از داروهای  مسکن ها استفاده می شود وجود دارد.

با این که محققان تحقیقات زیادی را انجام داده اند اما باز هم برای کسب نتایج قطعی تر نیاز به آزمایشات بیشتری است.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *