سبک مدرن و ترفندهایی برای اجرای آن در دکوراسیون منزل

 

سبک مدرن

ریشه سبک مدرن به چه زمانی باز می گردد؟

 

سبک مدرن در معماری و طراحی داخلی بر اساس جنبش مدرنیسم و با الهام از معماری اسکاندیناوی و آلمانی، در اواخر قرن ۱۹ و در اوایل قرن ۲۰ میلادی به وجود آمده است. سپس با توجه به سادگی و نوگرایی این سبک، در نیمه قرن ۲۰ اوج محبوبیت خود را تجربه کرد و از آن پس تا کنون همچنان طرفداران زیادی دارد. ناگفته نماند که سبک های پرطرفدار دیگری همچون سبک مدرن اواسط قرن ۲۰ نیز ریشه در سبک طراحی مدرن دارند و با الهام از آن شکل گرفته اند.

سبک مدرن

ویژگی سبک دکوراسیون مدرن چیست؟

سادگی، کوتاه ترین و بهترین توصیف برای سبک مدرن می باشد. سادگی در این سبک به این معنی است که در طراحی فضای داخلی، از مبلمان و اثاثیه ای استفاده کنیم که دارای خطوط صاف و مستقیم هستند و در آن ها هیچ گونه خطوط منحنی و جزئیات غیر ضروری استفاده نشده است. همچنین در کنار طراحی ساده فضا و وسایل، از رنگ های خنثی در این سبک استفاده می شود تا سادگی فضای خانه را حفظ کند. ناگفته نماند که از دیگر ویژگی های اساسی این سبک، کاربردی بودن وسایل خانه می باشد. طبق این ویژگی، انتخاب و چیدمان مبلمان و دکوریجات باید هدفمند باشد و اگر ضرورتی در استفاده از آن ها نیست، باید کنارشان گذاشت. این کار باعث می شود تا در خانه، فضایی گرم، دلنشین، شیک و به دور از هر گونه در هم ریختگی و تجمل ایجاد شود. بنابراین اگر شما فردی هستید که به سادگی و نظم و ترتیب بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهید، با ما همراه باشید تا در ادامه ترفندهایی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی این سبک را در منزلتان اجرا کنید.

سبک مدرن

از چه ترفندهایی برای اجرای سبک مدرن در منازل استفاده کنیم؟

۱٫ از رنگ خنثی در سبک مدرن استفاده کنید

با توجه به سادگی سبک مدرن، رنگ های خنثی بهترین گزینه برای دکور فضای داخلی خانه می باشند. همچنین دقت داشته باشید، بهتر است که این رنگ ها را به صورت تک رنگ در وسایل و قسمت های مختلف خانه به کار ببرید. برای مثال رومبلی یک مبل، تنها باید دارای یک رنگ باشد و یا دیوار اتاق خواب فقط سفید رنگ باشد.

رنگ در سبک مدرن

رنگ در سبک مدرن

۲٫ از مصالح طبیعی در کف خانه به سبک مدرن استفاده کنید

مصالح طبیعی مانند چوب می توانند تعادل را در کنار رنگ های خنثی به وجود آورند. شما می توانید از پارکت های چوبی در کف منزلتان استفاده کنید تا بافت طبیعی موجود درپارکت، فضای سرد و خشک ایجاد شده توسط رنگ های خنثی را از بین ببرد. همچنین سرامیک های بزرگ نیز گزینه مناسبی برای سبک مدرن می باشند که انتخاب بین این دو، به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مصالح طبیعی در سبک مدرن

مصالح طبیعی در سبک مدرن

۳٫ در سبک مدرن، مبلمان و اثاثیه را با توجه به کارایی آن ها چیدمان کنید

همان طور که قبلا به کارایی سبک مدرن اشاره کردیم، در انتخاب مبلمان و وسایل خانه باید از هر گونه تجمل و افراط دوری کنیم و آن ها را با توجه به ضرورت و هدف مشخصی که دارند، چیدمان کنیم. بنابراین تنها وسایلی که به آن ها نیاز دارید را خریداری کنید. برای مثال هرگونه دکوریجاتی که فقط جنبه تزئینی و تجملاتی دارند را مانند گلدان های خاص، کوزه های سفالین را کنار بگذارید و فقط به اندازه نیاز از کوسن و فرش استفاده کنید.

مبلمان در سبک مدرن

۴٫ سادگی در طراحی را در سبک مدرن رعایت کنید

گفتیم که سادگی در طراحی، به معنی استفاده از خطوط صاف و مستقیم و عدم استفاده از جزئیات اضافی می باشد. بنابراین در کنار کارایی مبلمان و اثاثیه، سادگی طراحی آن ها را در نظر بگیرید که یکی از ضروری ترین عناصر دکوراسیون مدرن می باشد. همچنین به یاد داشته باشید که بر خلاف سبک های قدیمی تر، در سبک مدرن نباید از الگو، نقش، گچ کاری و حکاکی در بخش های مختلف خانه استفاده کرد تا جلوه ساده فضای خانه حفظ گردد.

طراحی ساده در سبک مدرن

۵٫ فضای منظم و به دور از در هم ریختگی در سبک مدرن ایجاد کنید

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که در هم ریختگی و شلوغی منجر به ایجاد استرس در زندگی می شود. بنابراین بعد از آن که سادگی و کارایی اثاثیه خانه را در سبک مدرن در نظر گرفتید، برای هر یک از آن ها مکانی مشخص تعیین کنید تا محیطی به دور از در هم ریختگی و شلوغی به وجود آید. همچنین می توانید از روش های خلاقانه برای چیدمان وسایل مانند کتابخانه و قفسه های توکار و فضاهای مخفی برای قرار دادن وسایل ضروری کوچک استفاده کنید تا خانه ای منظم و مرتب داشته باشید.

فضای منظم در سبک مدرن

۶٫ فضایی باز در سبک مدرن به وجود آورید

ابتدا باید بدانید که مناسب ترین نوع طراحی برای اجرای سبک مدرن، طراحی پلان باز می باشد. اما ممکن است در حال حاضر خانه شما دارای این نوع طراحی نباشد و تغییر آن نیز برایتان هزینه زیادی داشته باشد. بنابراین در این حالت بهتر است که ظاهر و جلوه ای شبیه آن را به وجود آورید تا فضایی دلباز داشته باشید. یکی از مناسب ترین راه ها خرید پرده هایی لطیف با رنگ روشن است تا نور خورشید به راحتی داخل محیط شود. همچنین می توانید از آینه های مختلف استفاده کنید تا میزان نور داخل بیشتر شود و فضا بزرگ تر جلوه داده شود.

فضای باز در سبک مدرن

فضای باز در سبک مدرن

۷٫ از فلزات درخشان در سبک مدرن استفاده کنید

فلزات درخشان و براق مانند کروم و استنلس استیل یکی از عناصر پرکاربرد در سبک مدرن می باشند. بنابراین از فلزات جلا داده شده در بخش های مختلف خانه مانند بخشی از مبلمان، پایه میز، اسکلت صندلی، شیرآلات، دستگیره در، دستگیره کابینت، لوستر و نرده ها استفاده کنید.

فلزات در سبک مدرن

فلزات در سبک مدرن

فلزات در سبک مدرن

۸٫ از یک دکوری و مبلمان خاص به عنوان نقطه کانونی در سبک مدرن استفاده کنید

برای ایجاد جذابیت بصری در سبک مدرن از یک دکوری و مبلمان خاص با ظاهر و طراحی منحصر به فرد استفاده کنید. استفاده از این عنصر خاص با رنگ های شاد در میان رنگ های خنثی به جذابیت و زیبایی فضا اضافه می کند. شما می توانید یکی از تابلوهای هنری، یکی از بخش های مبلمان، چندین کوسن و یا دیوار تاکیدی را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید.

نقطه کانونی در سبک مدرن

نقطه کانونی در سبک مدرن

نقطه کانونی در سبک مدرن

نقطه کانونی در سبک مدرن

نقطه کانونی در سبک مدرن

منبع : مدیا دکور

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *