دکوراسیون هال و پذیرایی در خانه هایی ایرانی

دکوراسیون پذیرایی ایرانی
دکوراسیون پذیرایی ایرانی

 

دکوراسیون داخل هر خانه دارای بخش های مختلفی است که سالن پذیرایی، یکی از این بخش ها را تشکیل می دهد. همان طور که می دانید دکوراسیون مجلل و شیک برای فضای پذیرایی خانه سبب می شود تا هر یک از فضاهای دیگر مثل آشپزخانه، بسیار باشکوه و جذاب دیده شوند.

نکات و اصول زیادی پیرامون ایجاد یک دکوراسیون پذیرایی لاکچری و شیک وجود دارد. با مطالعه این اصول و نکات مهم ترین موردی که می بایست به آن توجه ویژه کرد، این است که در واقع طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی در خانه های ایرانی دلباز بودن و بزرگ تر نشان دادن محیط باید اولویت افراد باشد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب که از مجموع ایده های مختلف تشکیل شده و می تواند فضای سالن پذیرایی خانه شما را بزرگ تر و مجلل تر نشان دهد، از هیچ کاری دریغ نکنند.

به همین منظور علاوه بر در نظر گرفتن کلیات و اهداف ساکنین که تمامی ایده ها پیرامون آن تمهیده شده است، توجه دقیق به ریز جزئیات نیز بایستی در دستور کار طراح دکوراسیون و صاحب خانه قرار بگیرد. در این مطلب به بررسی دکوراسیون پذیرایی ایرانی پرداخته ایم و سعی کرده ایم مختصر اشاره ای به نکات مهم برای رسیدن به نتیجه مطلوب این کار داشته باشیم.

 

دکوراسیون پذیرایی ایرانی با کمک متریال های مدرن 2019
دکوراسیون پذیرایی ایرانی با کمک متریال های مدرن ۲۰۱۹

 

در یک دکوراسیون پذیرایی ایرانی جذاب و شیک، اولین قدم برای رسیدن به یک چیدمان لاکچری و منحصر به فرد این است که ابتدا نیاز های اتاق را شناسایی کنید؛ نیازهای اتاق نشیمن را می توان در دو دسته طبقه بندی کرد. نیازهایی که به زیبایی و دکوراتیو بودن فضا وابسته است و نیازهایی که پیرامون کاربردهای این فضا تعریف می شود. برای مثال در صورتی که نیاز به خرید یک میز ناهارخوری و یا مبلمان و پرده داشته باشید، ابتدا باید توجه کنید که این وسایل از نظر هماهنگ بودن با سبک و سایر عناصر اتاق نشیمن متعادل باشد و همچنین از نظر صندلی ها، جنس چوب بکاررفته و مواردی از این قبیل متناسب با نیازهای شما باشد.

انتخاب رنگ خوب و هماهنگ برای عناصر دیگر مثل پرده ها و فرش نیز مسئله دیگری است که با توجه به رنگ دیوارهای خانه و همچنین نوع چیدمان در مراحل بعدی کار طراحی خانه ایرانی انجام می شود. به طور معمول در چیدمان داخلی اتاق نشیمن در خانه های ایرانی بیشتر از ترکیب رنگ های روشن و خنثی مثل سفید، کرم و طوسی استفاده می شود. لازم است بگوییم که برای طراحی مناسب و دل نشین پذیرایی خانه ایرانی ابتدا باید ترکیب رنگی خوب و شیک را برای اتاق پذیرایی انتخاب کنید و سپس اکسسوری و عناصر را در آن ترکیب رنگ انتخاب نمود.

نورپردازی اصولی و استاندارد در خانه ایرانی

خانه ایرانی با چیدمان شیک و امروزی
خانه ایرانی با چیدمان شیک و امروزی

 

در دکوراسیون پذیرایی ایرانی استفاده از نور پردازی اصولی و مناسب، عامل دیگری است که بایستی مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار بگیرد. معمولا هنگامی که در سالن پذیرایی خانه از عناصر مختلف نورپردازی استفاده می شود، سالن پذیرایی جذاب تر دیده شده و فضای آن دلبازتر از گذشته خواهد شد. به همین علت در بیشتر خانه های ایرانی، نور پردازی های خاصی را می بینیم که در بخش های مختلف اتاق نشیمن استفاده شده است.

هنگامی که قصد دارید لامپ و چراغ ها را در خانه تان بکار ببرید، به این مورد توجه داشته باشید که در نورپردازی دکوراسیون خانه ایرانی منظور فقط استفاده از لوستر ها و چراغ‌ های سقفی خاص و گران قیمت نمی باشد. بلکه این نور پردازی بایستی بسیار خاص و فنی باشد تا تأثیر خوبی را در طراحی داخلی شما داشته باشد. علاوه بر این نقش نورهای مخفی را در سقف و گوشه و کنارهای اتاق پذیرایی تان فراموش نکنید.

 

 

مبلمان لوکس و متناسب در چیدمان هال ایرانی

چیدمان هال ایرانی جذاب و مدرن
چیدمان هال ایرانی جذاب و مدرن

 

در طراحی چیدمان هال ایرانی، بیشتر افراد دوست دارند تا از جذاب ترین و مدرن ترین ایده های طراحی استفاده نمایند تا دکوراسیونی خاص و متفاوت داشته باشند. ایجاد یک عنصر که نشان دهنده تمایز و منحصر به فرد بودن فضای اتاق نشیمن شما باشد، می تواند تا حدود زیادی جذابیت و زیبایی را در خانه شما ایجاد نماید. علاوه بر این، چیدمان مبلمان از دیگر مواردی است که در طراحی دکوراسیون پذیرایی ایرانی نیاز به دقت و توجه خاصی را می طلبد. استفاده از مبلمان راحتی، استیل و نیمه استیل که ظاهری بسیار لوکس و جذاب دارد، یک انتخاب عالی در چیدمان پذیرایی خانه هایی ایرانی به شمار می رود.

مبلمان، از جمله عناصری است که اغلب خانه های ایرانی دیده می شود. با کمک این وسیله، محلی مناسب برای نشستن و استراحت افراد ایجاد می شود و اگر مبلمان به درستی انتخاب شود، باعث می شود تا احساس صمیمیت بیشتری در فضای اتاق نشیمن بوجود آید. علاوه بر این، قراردادن تعدادی کوسن و بالش نرم روی مبلمان هم جذاب هست هم جنبه کاربردی دارد.

استفاده از تندیس و مجسمه

اگر به دکوراسیون های مدرن و لاکچری خانه های ایرانی دقت کنید، خواهید دید که حداقل از یک تندیس و مجمسه در آن ها استفاده شده است. ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم با استفاده از یک تندیس و یا مجسمه که نشان دهنده سنت و رسوم ایرانی و قومیتی شما است، حس و حال جدیدی را در خانه تان ایجاد نموده و فضای جذاب تری را طراحی نمایید.

چیدمان هال ایرانی با فرش های جذاب ماشینی
چیدمان هال ایرانی با فرش های جذاب ماشینی
 

 

استفاده از آینه و اشیاء براق

یکی از جذاب ترین ایده هایی که می توان در دکوراسیون خانه های ایرانی و به اتاق پذیرایی آن عملی نمود، استفاده از عناصر براق و شیک مثل آینه و انواع بلور و کریستال است. اشیاء براق خانه شما را بزرگ تر، لاکچری تر و جذاب تر نشان می دهند و برای اینکه بتوانید از این اشیاء بیشترین استفاده و بازدهی را به عمل آورید، باید آن ها را در مکان های درستی از خانه قرار دهید. تا حد امکان سعی کنید از حداقل یک آینه در اتاق نشیمن خانه تان استفاده نمایید. آینه هایی که دارای قاب های تزئینی می باشند و در کنار کاربردی بودن، اکسسوری خوبی نیز در هال خانه شما هستند.

فروشگاه اینترنتی معماریان یکی از مراکز معتبر در کشور است که به صورت آنلاین، انواع اکسسوری ها و ملزومات جذاب که قادر به زیباتر کردن دکوراسیون اتاق پذیرایی خانه تان است را به صورت ویژه به فروش می رساند.

 

دکوراسیون دیوارها در چیدمان اتاق نشیمن خانه ایرانی

دکوراسیون پذیرایی ایرانی 98
دکوراسیون پذیرایی ایرانی ۹۸

 

برای اینکه فضایی راحت تر، دلنشین تر و زیباتر داشته باشید بایستی از حداکثر ظرفیت های خانه استفاده نمایید. دیوارها، بخش هایی هستند که سرتاسر اتاق نشیمن خانه شما را پوشش داده اند و اگر به درستی طراحی شوند، تاثیر خوبی را در دکوراسیون شما خواهند گذاشت. اولین قدم برای رسیدن به بهترین دکوراسیون دیوار در خانه ایرانی، انتخاب رنگ مناسب برای آن است. امروزه از رنگ های مختلفی برای دیوارها استفاده می شود که در قالب رنگ های روغنی، کاغذ دیواری و غیره استفاده می شود. پس از آنکه دیوارهای خانه را رنگ آمیزی کردید، مورد بعدی توجه به اکسسوری هایی است که روی این دیوارها نصب می شود. استفاده از تابلوهای خانوادگی، قاب عکس های شیک و حتی عناصری مثل ساعت، جذابیت زیادی را در خانه شما ایجاد می کند.

 

تلویزیون، میز تلویزیون و میز عسلی

چیدمان هال ایرانی
چیدمان هال ایرانی

 

یک خانه ایرانی، از ملزومات مختلفی تشکیل شده است. ملزوماتی همچون تلویزیون، میز عسلی، گلدان و غیره در اغلب اتاق های نشیمن ایرانی وجود دارد. در هر یک از این ملزومات، نکاتی وجود دارد که به بهتر شدن آن ها کمک می کند. مثلا هنگامی که قصد دارید تلویزیون را در هال خانه تان قرار دهید، آن را در محلی بگذارید که از حداکثر زاویه ها دید خوبی داشته باشد. همچنین با توجه به متراژ اتاق نشیمن از تلویزیون هایی با اندازه متناسب استفاده کنید.

متاسفانه مسئله ای که در بیشتر خانه و خانواده های ایرانی رواج یافته است، استفاده از تلویزیون های بزرگ در خانه هایی است که نیازی به این تلویزیون ها در آن احساس نمی شود. برای مثال در خانه ای که متراژ هال آن ۲۵ متر است، یک تلویزیون ۴۰ اینچ کفایت می کند و اگر بزرگ تر باشد باعث اذیت شدن چشم های مخاطب شده و اندازه کوچک تر هم نمای جالبی ندارد. میز تلویزیونی که می خواهید تلویزیون را روی آن قرار دهید نیز نباید اندازه بزرگی داشته باشد. شما حتی می توانید تلویزیون تان را روی دیوار نصب کرده تا از اشغال فضای اضافه روی زمین جلوگیری نمایید. بنابراین این نکته را فراموش نکنید. مورد دیگر، میز عسلی است که در کنار مبلمان قرار می گیرد. شما می توانید برای اینکه فضای بیشتری در اختیارتان باشد این میز را در مواقعی که نیازی ندارید کنار بگذارید.

منبع : معماریان

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *