دکور تخم مرغ هفت سین 93 /آموزش تزئین تخم مرغ برای عید نوروز

تخم‌مرغ رنگی را  فقط لازم نیست در گوشه ای از سفره هفت سین قرار دهید. از آنها برای تزئینات بهاری بخش های مختلف خانه هم می توانید استفاده کنید. به طور مثال، به عنوان حلقه گل در ورودی یا گلدانی برای گل های ریز یا حتی رویاندن سبزه در داخل آنها می توان از تخم‌مرغ استفاده کرد. با ما همراه باشید.

حلقه گل روی در

برای استقبال از بهار و عید و طراوت هوا می توانید ورودی خانه را با گل و گیاهان تازه و زنده تزئین کنید. یکی از ایده های زیبای این امر، استفاده از آب‌پاش فلزی و قدیمی و زنگ زده به عنوان پایه کار است. داخل آب‌پاش را با خزه های رونده و گل های زیبا همچون لاله های رنگی پر کنید. در کنار آنها تخم‌مرغ های رنگی زیبا که محتویات آنها را خالی کرده اید قرار دهید. حتی برای زیباسازی بیشتر، بخشی از تخم مرغ ها را بشکنید و داخل آنها گل‌کاری کنید. به دسته آب‌پاش  یک روبان پاپیونی زیبا وصل کنید و پشت در خانه نصب کنید.

دکور تخم مرغ هفت سین،تخم مرغ هفت سین 93،هفت سین،هفت سین 93
گلدان های مینیاتوری

از تخم‌مرغ می توانید برای ساخت گلدان های زیبا برای گیاهان ریزی همچون کاکتوس هایی که گل می دهند یا گل های ظریف استفاده کنید. ابتدا پوسته تخم‌مرغ ها را رنگ کنید. سپس قسمت بالای آن را بشکنید و محتویات آن را خالی کنید. درون تخم‌مرغ را تا نیمه با خاک پر کنید. گل را در آن قرار دهید. برای زیبایی بیشتر، یک شانه کوچک از تخم‌مرغ را انتخاب کنید. در جایگاه های آن چند گلدان تخم‌مرغی بگذارید. برخی از جایگاه ها را با خزه پر کنید تا در انتهای کار، یک سینی زیبا از انواع گیاه و تخم‌مرغ داشته باشید.

دکور تخم مرغ هفت سین،تخم مرغ هفت سین 93،هفت سین،هفت سین 93
گلدانی واقعی از جنس تخم‌مرغ

برای ساخت این گلدان، با چاقو به آرامی قسمت بالایی تخم‌مرغ را بشکنید. مراقب باشید بقیه قسمت های آن ترک برندارند. سپس آن را تمیز بشویید و کنار بگذارید تا خشک شود. در انتهای تخم‌مرغ یک سوراخ کوچک ایجاد کنید که نقش زه‌کشی گلدان را به عهده داشته باشد. سپس نیمی از تخم‌مرغ را با خاک پر کنید. گیاه موردنظر را داخل آن قرار دهید. مسلما گیاهی که انتخاب می کنید باید ریشه کوتاهی داشته باشد تا در تخم‌مرغ جا شود.

دکور تخم مرغ هفت سین،تخم مرغ هفت سین 93،هفت سین،هفت سین 93

درخت تخم‌مرغی

یکی از تزئینات نوروزی با تخم‌مرغ را می توان درست کردن این درخت دانست. برای این منظور به چند شاخه نازک درخت به ارتفاع دلخواه نیاز دارید. باید آنها را با اسپری رنگ، سفید کنید. سپس کنار بگذارید تا کاملا خشک شوند. پس از خشک شدن، داخل یک سطل، فوم قرار دهید و شاخه ها را در آن فرو کنید تا در جای خود ثابت شوند. روی سطح فوم را با سنگ، توپ های شیشه ای یا خزه پر کنید. تخم‌مرغ ها را با رنگ یا روش های طبیعی همچون پوست پیاز و قهوه و زردچوبه رنگ کنید. بالای آنها گیره ای بچسبانید و با روبان آنها را از شاخه های درخت آویزان کنید. می توانید از تزئینات دیگر نیز در کنار آنها استفاده کنید.

دکور تخم مرغ هفت سین،تخم مرغ هفت سین 93،هفت سین،هفت سین 93

 

گردآوری در:سحربانو

 

منبع:ایران مطلب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *