عمر کفش هایتان را دو برابر کنید + تکنیک

راه های افزایش عمر کفش

محافظت از پا دارای شرایط خاصی است که استفاده از کفش یکی از آنهاست. خرید کفش مناسب دارای اهمیت فراوانی است که در مطالب قبلی سحر بانو به آن اشاره نمودیم .افزایش عمر کفش

افزایش عمر کفش

اما پس از خرید کفش مناسب باید از کفش های خود مراقبت کنیم تا مدت زیادی عمر کرده و ظاهر زیبایی برای شما به ارمغان آورند زیرا نگهداری نامناسب و استفاده ی مداوم و روزانه از کفش عمر آن را کاهش می دهد .

در این بخش از دنیای مد نمناک نکاتی برای افزایش عمر کفش هایمان را آورده ایم تا بدانید که چگونه باید از کفش هایتان محافظت کنید تا خراب نشوند و بتوانند از پا ها که قلب دوم انسان هستند ، به خوبی مراقبت کنند.

ترفندهای افزایش عمر کفش

کفش با کیفیت بخرید

کفش هایی که جنس نامرغوب دارند خیلی زود پاره می شوند . دوخت نا مناسب نیز می تواند جداشدن زود هنگام کفش را به دنبال داشته باشد. پس هنگام خرید کفش ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت کنید.

افزایش عمر کفش

کفش با اندازه مناسب بخرید

کفش بزرگتر و یا کوچکتر از پا نخرید و در اندازه کفش دقت کنید زیرا کفش تنگ یا گشاد عمر کفش را کاهش می دهد.

لایه ی نازکی به تخت کفش بچسبانید

راه رفتن زیاد سبب از بین رفتن مدت کارآیی کفش می شود بنابراین برای اینکه طول عمر کفش خود را چند سال افزایش دهید و به مدت کارآیی کفش خود بیافزایید ، لایه ی نازکی از کائوچو به تخت کفش بچسبانید تا از جذب آب و لیز خوردن کفش نیز جلوگیری شود.

پاشنه پلاستیکی تهیه کنید

اگر زیاد راه می روید و یا روی پا می ایستید ، پاشنه اولین قسمت از کفش است که از بین می رود . زمان خرید کفش یک جفت ته پاشنه پلاستیکی تهیه نمایید و تا در صورت فرسوده شدن و ظاهر شدن میخ پاشنه آن را جایگزین پاشنه ی قدیمی کنید تا کفش دوام بیشتری داشته باشد .

کفش با دوام

کفش های اسپرت خود را بشویید

کفش های اسپرت خود را هر دو هفته بشویید تا بو نگیرد . شستن کفش به طول عمر آن نیز کمک می کند و باعث می شود تا کفش شما حالت نو به خود بگیرد.

از اسپری مخصوص ضدآفتاب استفاده نمایید

برای اینکه کفش شما در مقابل باران و مایعات حفظ شود و آب باران و هر نوع مایع جذب آن نشود پس از خرید کفش و سالی چهار بار در ابتدای هر فصل از اسپری مخصوص ضدآفتاب استفاده نمایید.

از تغییر شکل کفش هایتان جلوگیری کنید

از بد فرم شدن کفش هایتان با پر کردن و قرار دادن روزنامه در داخل آنها جلوگیری کنید. این کار از شل شدن و چین افتادن در قسمت مچ پاها در کفش ها جلوگیری می کند. در یکی دیگر از مطالب دنیای مد نمناک گفتیم که برای حفظ شکل و ظاهر کفش های خیس که به هنگام خشک شدن از شکل می افتند داخل آنها را پر از روزنامه کنید و چکمه ها را در حالت خوابیده قرار دهید.

روی کفش چرمتان مقداری کره بمالید

اگر کفش شما چرم است در صورت خیس شدن آن را در دمای اتاق خشک کنید و پس از خشک شدن کامل آن ، مقداری کره روی آن بمالید.

محافظت از کفش چرم

لکه های کفشتان را پاک کنید

برای پاک کردن لکه های کفش از دستمال نرم یا برس واکس استفاده نمایید و پس از لک افتادن کفش ها بلافاصله به آرامی آنها را پاک کنید .

لکه های نمکی به کفش های چرمی آسیب می رساند بنابراین با پارچه ای که کمی نم دارد آن ها را تمیز کنید و یا برای از بین بردن لکه های نمکی آنها را یک پارچه پنبه ای را داخل ترکیب سرکه و آب ( یک قسمت سرکه و سه قسمت آب ) نمایید و روی سطح کفش بکشید تا زمانی که لکه محو شود سپس اجازه دهید کفش به صورت طبیعی خشک شود .

کفش هایتان را در دمای اتاق نگهداری کنید

قرار دادن کفش های چرم در هوای گرم باعث جمع شدن آنها می شود پس کفش ها را در کمدی با دمای اتاق نگهداری کنید. هیچگاه کفش نم دار را در جعبه قرار ندهید زیرا باعث رشد باکتری و کپک در کفش شده و بوی نامطبوع ایجاد می کند.

کفش هایتان را واکس بزنید

برای نو به نظر رسیدن کفش های کهنه از واکس استفاده کنید. برای پوشاندن خط های ایجاد شده روی کفش از واکسی کم رنگ تر از کفش استفاده نمایید . روی کفش های چرمی را نیز با ماده نرم کننده چرب نمایید تا چربی به چرم برگردد و کفش نرم شود زیرا گفته می شود واکس چرم را خشک می کند.

تمیزکردن کفش ها

کفش هایتان را با فاصله درون جاکفشی بگذارید

برای محافظت کفش از گرد و خاک آن را در کمد یا جاکفشی قرار دهید. نزدیک در ورودی و داخل منزل ، یک جاکفشی کمدی طبقه بندی شده قرار دهید و کفش های خود را با رعایت فاصله از یکدیگر درون آن بگذارید . توجه کنید که کفش های چرم را کنار ورنی ها قرار ندهید زیرا باعث رنگ دادن آنها به هم می شود.

از پاشنه کش استفاده کنید

برای اینکه پایتان و پاشنه کفش هنگام پوشیدن آن آسیب نبیند ، از پاشنه کش استفاده کنید.

چند جفت کفش بخرید

داشتن چند جفت کفش عمر هر یک را طولانی تر می کند.برای حفظ شکل اولیه کفش هفته ای دو یا سه بار از کفشی غیر از کفش همیشگی تان استفاده کنید.

عمر مفید کفش

برای لکه های روغن از پودر بچه استفاده کنید

برای از بین بردن لکه های روغنی روی کفشتان کمی پودر بچه روی کفش خود بپاشید تا لکه ی روغن آن را جذب کند . این روش برای کفش های چرم و جیر کارآمد نیست .

به کف کفش تان سمباده بکشید

برای جلوگیری از سر خوردن به کف کفش خود کمی سمباده بکشید .

از لاک های ناخنتان برای ترمیم سریع کفش استفاده کنید

از پاک کننده لاک ناخن و یک برس ناخن برای از بین بردن لکه های قسمت پلاستیکی دور کفش استفاده کنید به این طریق که ابتدا برس ناخن را در محلول آب و صابون قرار دهید و کفش را تمیز کنید اما اگر لکه همچنان باقی بود برس را در پاک کننده لاک ناخن ببرید و دوباره روی لکه بکشید. برای ترمیم قسمت های آسیب دیده روی کفش از همان رنگ لاک می توانید استفاده کنید.

هیچ گاه کفش را بزر گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید، عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *