آموزش درمان سر درد با گیاهان دارویی

برای رفع سردردتان فوراً به دارو های شیمیایی و قرص ها روی نیاورید، گیاهان دارویی موثری برای آن وجود دارند.

هنگامی که به سردرد فکر می‌کنیم، احساسِ درد شدید و ناراحتی به ذهنمان می‌آید. سر درد یکی از رایج‌ترین انواع بیماری هاست. بسیاری از ما اغلب دچار سردرد می‌شویم. علل زیادی برای ایجاد سردرد وجود دارد. اکثر سردرد‌ها می‌توانند به دلیلِ استرس، کمبود خواب، میگرن، قند خون پایین و بی‌آبی بدن (به علت حذف وعده غذایی، دیابت، استرس و افسردگی)، نوسانات هورمونی و استرس یائسگی باشند. در صورتی که به سردرد توجه نکنیم، این امر سبب پیچیده‌تر شدن وضعیت خواهد شد.
دستورالعمل‌های گیاهی برای سردرد:
دارو‌های گیاهی زیادی وجود دارند که می‌توانند شما را از شر سردرد‌های دردناک و استرس زا خلاص کنند.:
گیاهان دارویی
روغن نعنا و یا مرهمی که بر پایه نعنا باشد، در صورتی که روی بینی و پیشانی مالیده شود، به سرعت سردردتان را برطرف می‌کند. اکثر روغن‌ها و یا پماد‌های برطرف کننده سردرد، در درونِ خود دارای منتول و یا نعنا هستند.
برگ‌های نعنا که در یک فنجان آب جوشیده باشند، شما را از شر هر نوع سردردی خلاص می‌کنند. همچنین می‌توانید برای نتیجه بهتر برگ‌های نعنا را به چایِ خود اضافه کنید.
گیاه جینسینگ
زنجبیل سالهاست که برای درمان انواع علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا و سردرد به کار می‌رود. چای زنجبیل گلوی دردناک شما را آرام کرده و سردرد را برطرف می‌کند. یک تکه کوچک زنجبیل بردارید- به اندازه نصف انگشتتان؛ آن در در اندازه‌های کوچک ببرید و در یک فنجان آب بجوشانید؛ سپس آن را صاف کرده، ½ قاشق چایخوری شکر به آن بیافزایید و داغ بنوشید. این نوشیدنی گلویتان را آرام کرده و علایم رایج سرماخوردگی، آنفلوانزا و سردرد را از بین می‌برد.
گیاه جینسینگ
جینسینگ گیاهی جوان کننده و انرژی بخش است. این گیاه مقاومت بدن را افزایش داده و توان ذهنی و جسمانی را تقویت می‌کند. این گیاه در درمان ترکیبی از استرس و سردرد مفید است. جینسینگ عملکرد مغز و حافظه را بهبود می‌بخشد. برای استفاده از مزایای این گیاه می‌توانید آن را جداگانه استفاده کرده و یا به چای اضافه کنید.
کاسنی تلخ
کاسنی تلخ مزه‌ای همانند قهوه دارد و در صورتی که خشک شده، تفت داده و آسیاب شود، طعم آن از قهوه هم بهتر می‌شود. ریشه‌های کاسنی ضخیم بوده و حاوی کافئین نمی‌باشند. یک لیوان گرم از نوشیدنی این گیاه، سردردِ شما را آرام خواهد کرد.
برگ بو
سالهاست که برگ بو برای درمان سردرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتنولید‌ها مواد مؤثری هستند که ثابت شده است در درمان سردرد میگرنی مؤثرند. برگ بو نیز حاویِ پارتنولید است و بنابراین برای درمان سردرد‌های میگرنی مؤثر است.
گیاه حنا
گلِ گیاه حنا درمان مؤثری برای سردرد‌های ناشی از گرما و تابش خورشید است. در صورتی که گل این گیاه را خشک کرده، کوبیده و با سرکه خمیر کنید و بر روی پیشانیتان بگذارد، فوراً از شر سردرد خلاص می‌شوید.

منبع:.blogfa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *